Quake 4 problem

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Tjena.
Jag har fixat Quake 4, följde anvisningar om hur man skulle göra. Gjorde allt rätt, men sedan när jag ska starta det kommer det upp en ruta - i menyn typ - om att min KEY inte är giltig. Har ju fixat en crack, men det funkar inte heller.
Vad göra förutom att köpa det?

Neanderthalaren skrev:
Jag använde Deviance version och crack och det fungerade fint.
Jag har också den, men det vill inte funka ändå. Jag kan starta upp spelet, alltså, de här 'trailersarna' för företagen kommer fram. Sedan när menyn ska komma fram kommer den förbaskade 'Write your CD key, it's om the box'.. typ.

EDIT! Aaaah! Läste dokumentet. Ha inte igång internet :)
Ska prova nu.

Nu funkar det iaf. Men shit vilket krävande spel!!
Min dator, AMD 64 3000+ med ATI Raedon 9700 128mb, 1024 mb RAM räcker fan inte långt alls. Får lira med sunkig graffe vilket inte gör spelet så roligt. Laggar gör det också....

MikkE skrev:
Min dator, AMD 64 3000+ med ATI Raedon 9700 128mb, 1024 mb RAM räcker fan inte långt alls. Får lira med sunkig graffe vilket inte gör spelet så roligt. Laggar gör det också....
tack. det besvarade mina funderingar på att ladda hem det.

AMD Athlon XP 2500
512 mb ram
GeForce FX5700 Pro 128 mb ram

:rolleyes:

CJ900RR skrev:
tack. det besvarade mina funderingar på att ladda hem det.

AMD Athlon XP 2500
512 mb ram
GeForce FX5700 Pro 128 mb ram

:rolleyes:
Haha, har inte haft några problem alls med HL2 eller FarCry.. men detta tog fan priset!

Ja, ingen idé för mig att äns fundera på det heller då... p4 på 2.8ghz med 400mhz buss, 128mb's geforce 4, 4 år gammalt.... Neeeh, tur att man har en krysslåda att lira på, annars kan man inte spela några nya spel alls ju ;)

3500+, 2 gig ram och 6800LE. Har allt på max förutom AA som ligger på 4x (har iof. inte testat högre). Fungerar utan det minsta lagg än så länge.

dedör spelen käkar ramminne som en annan svettas i ett skinnställ i en bastu

Neanderthalaren skrev:
3500+, 2 gig ram och 6800LE. Har allt på max förutom AA som ligger på 4x (har iof. inte testat högre). Fungerar utan det minsta lagg än så länge.
Å fasiken. Men jag tycker ändå att jag ska kunna lira med någelunda grafik utan att det ska lagga så fort det kommer 4 fiender och alla skjuter.

heimdal skrev:
dedör spelen käkar ramminne som en annan svettas i ett skinnställ i en bastu
Ok, ska man stänga ner vissa program så att nästan alla kraft går åt till spelet?

MikkE skrev:
Finns det inga specialinställningar för det? Vet en som köpte en splitterny riktigt jävla fet dator och körde doom3 och så laggade det om han hade för detaljerat. Han fixade nå med drivarna, vet inte om han tog hem nå special eller om det fanns men det gick att gå in på nå inställningar och ändra där och efter det gick det köra med riktigt fet upplösning och detalj.

honkiie skrev:
Finns det inga specialinställningar för det? Vet en som köpte en splitterny riktigt jävla fet dator och körde doom3 och så laggade det om han hade för detaljerat. Han fixade nå med drivarna, vet inte om han tog hem nå special eller om det fanns men det gick att gå in på nå inställningar och ändra där och efter det gick det köra med riktigt fet upplösning och detalj.
Å fasiken. För det jag lirar med nu är som Quake 1... suger pung!
Ska leta efter lite drivisar.

Äh, avinstallerade efter mkt om och men. Så, nu kan jag installera BF2 :)

MikkE skrev:
Å fasiken. För det jag lirar med nu är som Quake 1... suger pung!
Ska leta efter lite drivisar.

vad jag hörde.. så e 2Gb ram rekommenderat för de spelet.. så att stänga av onödiga processer e ju å rekommendera...
start->kör...->msconfig

sen i fliken "autostart" kan man stänga ner massa skit som inte behövs

heimdal skrev:
vad jag hörde.. så e 2Gb ram rekommenderat för de spelet.. så att stänga av onödiga processer e ju å rekommendera...
start->kör...->msconfig

sen i fliken "autostart" kan man stänga ner massa skit som inte behövs

Börjar känna av en ond cirkel i datorvärlden nu..

För 2år sedan var rekommenderade specifikationer för nya spel, ung hälften av prestandan på en sprillans ny dator. Nu är spelens rekommenderade specifikationer snart lika höga som prestandan på en sprillans dator.. :huvet

tycon1 skrev:
Börjar känna av en ond cirkel i datorvärlden nu..

För 2år sedan var rekommenderade specifikationer för nya spel, ung hälften av prestandan på en sprillans ny dator. Nu är spelens rekommenderade specifikationer snart lika höga som prestandan på en sprillans dator.. :huvet
Fan, vill inte lägga ut 16000 kr till på en datorjävle så att jag kan lira nästa generationens spel... :huvet

MikkE skrev:
Fan, vill inte lägga ut 16000 kr till på en datorjävle så att jag kan lira nästa generationens spel... :huvet

Ja man får väl köpa ett ny burk en gång om året för att kunna spela dom senaste spelen...förut räkte det med vartannat...(minns den gamla 2.0ghz ..)

tycon1 skrev:
Ja man får väl köpa ett ny burk en gång om året för att kunna spela dom senaste spelen...förut räkte det med vartannat...(minns den gamla 2.0ghz ..)

beror på .. om man bara köper halvbra budgetgrafikkort så räcker de inte länge, men köper man lite värre prylar räcker de längre.. säg att ett 2500kr kort räcker i 1-§½år.. å ett värsting räcker i 2½ år.. bara å göra kalkylen :D

sen kan man ju uppgradera tex processorn en gång, å grafikkort en annan,, så man slipper köpa allt på en gång.. lite jobbigt nu bara när de byts grafikkortstandard.. för då behövs både processor moderkort å grafikkort, å de kostar en slant

Allt man behöver göra med en dator som var bra för tre år sedan är att se till att man har 1 gig minne och köpa sig ett 6800GT-graff så håller den ett tag till. Glöm 9700-9800 pro, det dög innan BF2 men inte nu längre.

3dMark 2003 med min mediokra P4 2,53 - 1Gig ram - 9800 pro: 5500 poäng.
3dMark 2003 med samma dator men överklockat 6800GT: 11500 poäng.

BF2 flyter som en dröm, men jag har inte testat Q4 än visserligen.

MikkE: Jag tror att du måste stänga av din access till Internet när du kör den crackade versionen av Q4 för den går ut på das nätwork (till ID Soft) och kollar key'n. Stog inte det i readmes?

(brorsan har tankat det och sa detta)

Mvh Micke

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!