Quadrocopter?

Provflög den precis men tycker att gopron pekar väldigt mycket rakt ner. Testa att flytta på spaken på baksidan av kontrollen men det hände inget (den kanske inte är till att ställa vinklen på kameran?). Tips?
 
Provflög den precis men tycker att gopron pekar väldigt mycket rakt ner. Testa att flytta på spaken på baksidan av kontrollen men det hände inget (den kanske inte är till att ställa vinklen på kameran?). Tips?
Ingen aning om hur det funkar på Phantomen och vilken spak du ändrar vinkeln på kameran med. Kom phantomen med gimbalen monterad från början eller fick du montera den? Styrningen av den kanske inte är påslagen.
Vad häller vinkeln så måste jag ställa min kamera rakt fram först innan jag slår på strömmen på min gimbal, står kameran alldeles för mycket fel när jag drar igång gimbalen så kommer den inte ställa sig rakt.
 
Den fick jag montera själv. Den funkar allt så när man vrider på Phantomen i olika vinklar förutom att kameran pekar mycket neråt tycker jag.
 
Den fick jag montera själv. Den funkar allt så när man vrider på Phantomen i olika vinklar förutom att kameran pekar mycket neråt tycker jag.
Manualen sida 12.

http://download.dji-innovations.com..._3d/en/Zenmuse_H3_3D_User_Manual_v1.00_en.pdf

"To fully utilize the gimbal, you also need to configure the tilt function of the gimbal. Flight control system assigns a specified channel (X3 channel for WKM, X1 for NAZA-M and H3-3D for A2)to control the tiltmotion of the gimbal. To activate the tilt function, user needs to properly set up the channel in the Assistant Software and ensure the connection between the receiver and the main controller is correct. Refer to the Gimbal Assistant Software for details"
 
Manualen sida 12.

http://download.dji-innovations.com..._3d/en/Zenmuse_H3_3D_User_Manual_v1.00_en.pdf

"To fully utilize the gimbal, you also need to configure the tilt function of the gimbal. Flight control system assigns a specified channel (X3 channel for WKM, X1 for NAZA-M and H3-3D for A2)to control the tiltmotion of the gimbal. To activate the tilt function, user needs to properly set up the channel in the Assistant Software and ensure the connection between the receiver and the main controller is correct. Refer to the Gimbal Assistant Software for details"

Tackar! Får bli till morgonkaffet:tummenupp
 
Hur har det gått?

Det gick inte alls. Ladda ner programmen RC&PT2 till Mac, laddade ner dom senaste versionerna och kalibrerade allt så man ska göra. Gopron ställde rakt nu och som innan funkar den fint när man vrider på Phantomen men tilten funkar fortfarande inte. Hur jag än kalibrerar och vrider finns det ingen signal till X1, står att Gimal switch är on och allt men stendöd just i den linjen. MKsweden vill att jag ska skicka tillbaka allt för felsökning. Men dom går på semester på måndag så just nu är man inte på det bästa humöret. Får väl hoppas att det går problemfritt och att felet hittas snart.
 
Om du kollar i Assistant Software under Basic/rc fliken ser du någon rörelse på X1 när du flyttar tiltspaken?

Testat i både Assistant Software 3.0 och i RC Assistant Software 1.1, men ingen som helst rörelse. Pratade med Charlie på MKsweden och dom sa att det kunde bero på 2 fel. Ett i en kontakt/kretskort i Phantomen eller i sändaren. Dji hade haft problem med detta sa han och att dom hade haft en till kund med samma fel. Om inte dom kan fixa det efter sin semester får den grejen som det är fel på skickas till Kina eller var fan dom tillverkas för lagning. Det skulle gå på garantin iallafall. Tråkigt när man ville filma nu när man är ledig
 
Men har inte du precis köpt den? De får väl ge dig en ny och lösa garantifrågan själva. En grej om du hade haft den ett tag och den hade pajjat men nu har den ju varit paj från början.
 
Men har inte du precis köpt den? De får väl ge dig en ny och lösa garantifrågan själva. En grej om du hade haft den ett tag och den hade pajjat men nu har den ju varit paj från början.

Frågade om jag inte fick en ny men han sa att dom inte jobbar på det sättet, hade dom gjort det så hade dom inte tjänat något och då hade dom fått slå igen mena han. Står något i deras köpvillkor att varan ska vara oanvänd och obruten plombering. Jag kan ju testa att höra av mig igen till dom, tycker ju att det borde vara som allt annat man köper. Funkar det inte så får man en ny..
 
Låter riktigt oseriöst tycker jag att man ska få hjälp efter deras semester och om det inte funkar så ska du skicka grejerna till kina. Har fått bättre service än så på mina ebayköp.
 
Låter riktigt oseriöst tycker jag att man ska få hjälp efter deras semester och om det inte funkar så ska du skicka grejerna till kina. Har fått bättre service än så på mina ebayköp.

Kunde dom inte lösa felet skulle dom skicka sakerna till kina. Känns surt när det är helt nytt och för dom pengarna. Sen så får man hoppas att dom är noga när det ska skruvas isär/ihop för felsökning. Men men man får hoppas på att det löser sig och snabbt.
 
Kunde dom inte lösa felet skulle dom skicka sakerna till kina. Känns surt när det är helt nytt och för dom pengarna. Sen så får man hoppas att dom är noga när det ska skruvas isär/ihop för felsökning. Men men man får hoppas på att det löser sig och snabbt.


MK har jag hört en del mindre smickrande saker om.

Men ge dom en möjlighet att tänka om på ett sätt som är tydligt. Det är inte ok det dom försöker sig på.
 
Kunde dom inte lösa felet skulle dom skicka sakerna till kina. Känns surt när det är helt nytt och för dom pengarna. Sen så får man hoppas att dom är noga när det ska skruvas isär/ihop för felsökning. Men men man får hoppas på att det löser sig och snabbt.

sånt där är inte ok... säljer dom faulty grejjer så ska de byta ut alt ge pengar tillbaks... stå på dig.

häng ut dem på alla ställen du kan.
 
Last edited:
Det tråkiga är att dom går på semester nu, men jag ska försöka ändå att nå dom under veckan. Ska ta och hänvisa till konsumentköplagen och att det var fel på varan när jag fick den. Vet inte vad dom säger om att jag har öppnat paketet och provflugit den, men annars hade jag ju inte upptäckt felet.
 
Frågade om jag inte fick en ny men han sa att dom inte jobbar på det sättet, hade dom gjort det så hade dom inte tjänat något och då hade dom fått slå igen mena han...
Det var en märklig kommentar - konsekvensen skulle bli att det är kunden som i stället får stå risken...?

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Garanti/

Notera att utbyte till ersättningsvara endast kan avvisas om det blev orimligt dyrt, här tänker jag mig en vara med omfattande installation. Det är inte orimligt att Du får en ny vara och att de själva skickar Din maskin på reparation och därefter säljer den som "genomgången av fabrik". Du ska kunna använda den vara Du köpt och betalat för inom rimlig tid, säg 3 veckor.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top