Qatar MotoGP Official Test 19-20 Feb 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Lusail International Circuit​

Måndag 19:e, Tisdag 20:e Februari​

Det är idag en vecka kvar till nästa MotoGP test.
2023 inget Feb test i Qatar och jag tar för få nått att jämföra med Q2 på Lusail i november 2023
Mest nyfiken är jag på om MM kommer få en bättre placering än 7:a på Ducati
och om Yamaha och KTM kommer ta sig in på 10 i Topp ?
2023 var det Sex Ducati på platserna 1-6 i Q2.
Kommer Aprilia eller Honda lyckas ta någon av de Sex första platserna under testet ? :)
1707729367340.png
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det var länge sedan jag såg fram emot försäsongs testerna som i år.
Acosta, Marc, Marini bara för att nämna några ämnen. :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det var länge sedan jag såg fram emot försäsongs testerna som i år.
Acosta, Marc, Marini bara för att nämna några ämnen. :)
Ja, det är helt klart spännande! Känns lite som att allt kan hända.
Ska bli intressant att se hur Marquez utveckling fortsätter. Simon Crafar menade ju att han sandbaggade en del på Sepang-testet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, det är helt klart spännande! Känns lite som att allt kan hända.
Ska bli intressant att se hur Marquez utveckling fortsätter. Simon Crafar menade ju att han sandbaggade en del på Sepang-testet.
Ska vi gissa på topp 3 nu i Qatar?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Ja, det är helt klart spännande! Känns lite som att allt kan hända.
Ska bli intressant att se hur Marquez utveckling fortsätter. Simon Crafar menade ju att han sandbaggade en del på Sepang-testet.
Sandbaggade ? jag tror jag vet vad du menar, men det måste ses som ett bra märkligt ord, eller ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Sandbaggade ? jag tror jag vet vad du menar, men det måste ses som ett bra märkligt ord, eller ?
ja, absolut, det är svengelsk direktcitering av ett vedertaget engelskt begrepp som jag inte vet har någon bra översättning till svenska samt vad Simon Crafar sa uttryckligen sa, kanske slarvigt av mig. Men, om du fattade så var det kanske onödigt att anmärka på det? Annars betyder det ungefär att man delvis döljer sin förmåga för att invagga sina motståndare i falsk trygghet.


 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
ja, absolut, det är svengelsk direktcitering av ett vedertaget engelskt begrepp som jag inte vet har någon bra översättning till svenska samt vad Simon Crafar sa uttryckligen sa, kanske slarvigt av mig. Men, om du fattade så var det kanske onödigt att anmärka på det? Annars betyder det ungefär att man delvis döljer sin förmåga för att invagga sina motståndare i falsk trygghet.


Ajdå, visste inte att det var att man håller igen, kopplade främst ihop det med sandfålla.
Tack för undervisningen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
ja, absolut, det är svengelsk direktcitering av ett vedertaget engelskt begrepp som jag inte vet har någon bra översättning till svenska samt vad Simon Crafar sa uttryckligen sa, kanske slarvigt av mig. Men, om du fattade så var det kanske onödigt att anmärka på det? Annars betyder det ungefär att man delvis döljer sin förmåga för att invagga sina motståndare i falsk trygghet.


Typiskt att först i Sandbagging står användning i Gentlemannasporten(?) Golf, lura nybörjare att acceptera högre vad så "yrkesgolfaren" kan tjäna mer pengar på följande vadslagning och spel ....
Nåja det är sovmorgon i Doha, MotoGP börjar testa 12:00 svensk tid och kör på till 19:00 svensk tid. Så resultaten efter två dagar test har vi på tisdag kväll !
Lokal tid är testerna från 14 till 21 idag måndag från yr.no
1708337656101.png
i morgon tisdag
1708337736186.png
 
Last edited:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
1.5 h sammandrag både idag och imorgon för oss som har videopass, med start 18:30 👍
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Qatar dag 1.

FB_IMG_1708358893594.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Va visst lite för snabb på första dagen. Nu ska det va färdigt iaf för idag, första dagen.
FB_IMG_1708367656390.jpg
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja, det är helt klart spännande! Känns lite som att allt kan hända.
Ska bli intressant att se hur Marquez utveckling fortsätter. Simon Crafar menade ju att han sandbaggade en del på Sepang-testet.
Jag säger inte att det inte är sant, men vad skulle han tro sig tjäna på det? Skulle de andra förarna bli lurade och därmed lägga ribban lägre, eller han sandbaggar bara för det är kul? Får inte ihop det men vad vet jag
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag säger inte att det inte är sant, men vad skulle han tro sig tjäna på det? Skulle de andra förarna bli lurade och därmed lägga ribban lägre, eller han sandbaggar bara för det är kul? Får inte ihop det men vad vet jag
Nej, ingen aning. Vet dock att Valentino gjorde det flera gånger på försäsongstester också, eller iaf påstods det det.

Enda jag kan komma på, om det inte är för att gamea ens motståndare är att det minskar förväntningarna från omvärlden?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej, ingen aning. Vet dock att Valentino gjorde det flera gånger på försäsongstester också, eller iaf påstods det det.

Enda jag kan komma på, om det inte är för att gamea ens motståndare är att det minskar förväntningarna från omvärlden?
Enligt crash.net ligger han nära i race pace iaf.
Han kände liksom inte som en sandbaggare. 🤔
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För att komma till Q2 i November 2023 fodrades 1:52,437 i Q1 (Alex Marquez)
Hittils har Bagnaia 1:52,040, Martin 1:52,260, Aleix Espargaro 1:52,332, Binder 1:52,336 klarat det.
I Q2 Nov 2023 hade Bagnaia 152,036 så han ligger redan nära
I Q2 Nov 2023 hade Martin 152,058 så han kommer nog förbättra idag, tisdag
I Q2 Nov 2023 hade Aleix 152,466 så Aleix / Aprilian är redan ca 0,1 sek bättre än i Q2 November 2023
I Q2 Nov 2023 hade Binder 152,729 så Binder / KTM är redan ca 0,4 sek bättre än i Q2 November 2023
Vad det gäller MM tror jag inte han Sandbaggar, jag tror MM kämpar med att lära sig köra Ducati efter 10 år av vurpor i MotoGP eller "sjukskriven" pga tämligen misslyckade operationer / sjukvård. Lillebror Alex M är ju 0,4 sek snabbare än Marc. Hur kul är det för Marc's ego ?
Lyckas inte Marc idag tisdag bli snabbare än MotoGP Rookien Pedro Acosta på KTM så har Marc stora utmaningar framför sig 2024 tror jag.
 
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Test är test och race är race.
Jag är ganska övertygad om att när det är dags kommer M. Marquez vara där i absoluta toppen.

Jag är absolut ingen Marc fanboy men visst ser man fram emot att han kommer vara med i racet iår.

Det blir kul att följa Acosta speciellt om han går i clinch med M. Marquez
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top