Qatar GP.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu är det dags för Qatars GP imorgon. Grymt fett kommer det bli i ökensanden men ingen på läktaren och oljepengar ner i Dornas fickor.

125cc kommer bli en fortsatt kamp mellan Luthi och Kallio. De är dominanta just nu. Eftersom jag tippade Luthi i början av året så får jag stå fast vid det.

250cc kommer nog bli en uppryckning för Pedrosa men jag hoppas Stoner kan sätta lite press på honom och att Doviziosos som jag tycker är grymt spännande som förar kan lägga näsan i blöt.

MotoGP. Tror Checa blir farlig där i år, pole och ledning förra året och Duccen med Bridgestone går som en raket.
Biaggi, Rossi och Capirossi utmanar och såklart hoppas jag att Nakano får upprättelse för Gibbers klantighet senast, det är han värd.

Jag hoppas på att Capirex får en trippel..... Vore underbart.

Man ska ju inte önska olycka åt folk... men det vore kul om Sete vurpade igen (min högst egna åsikt)

Hoppas också att Nakano kör bra, det är han värd.

Dessutom är det nu ett år sedan Sete vann sist, och Rossi lade torkade grodben i kors, och strödde strimlade fladdermusvingar i elden och mumlade "Gibernau will never win a race as long as I am still racing."

Så här långt har förbannelsen fungerat, ska Sete kunna rycka upp sin mentala status och göra ett bra lopp ?

Webspy skrev:
Man ska ju inte önska olycka åt folk... men det vore kul om Sete vurpade igen (min högst egna åsikt)
Det är OK i när det gäller Qatar, avåkningszonerna är flera mil långa i de flesta kurvorna...

Tung dag för Cajback, bara fyra varv körda på kvalet. Han är 4,5 s från kvalgränsen och 8 s efter teamkamraten Nigon. Hoppas att det bara är maskinen som strulat och att han inte klotat.

Någon som vet varför Jacque inte körde FP2 ?

Cajback var omkull redan på sitt första flygande varv,
han kom inte ut förrän 15 minuter in på kvalet och
vurpar direkt. Ingen bra dag direkt.
Bättre lycka imorgon, hoppas jag.

RedBaron skrev:
Någon som vet varför Jacque inte körde FP2 ?
Han kraschade på FP1 och är på sjukhus med ryggont (dock inget allvarligt).

Jäklar vad Elias körde :yoparty

Tror Rossi är sugen på en ny seger, va ju länge sedan nu (för att va honom), Capirossi blir definitivt farlig igen, Gibernau lär ju va så trött på sina resultat nu, hmm han kanske kan lyckas den här gången ?

Toppen..
1.Rossi
2.Capirossi
3.Gibernau
4.Biaggi
5.Melandri (om foten fungerar någorlunda)
6.Checa (fått lite smak på täten)
7.Barros
8:Hayden

Bara en halv sekund skiljer mellan plats 1-9 i FP3.

Bifogat

• 383912.jpeg
    383912.jpeg
    74.9 KB · Visningar: 178
Ska bli ett spännande kval i eftermiddag! Hoppas verkligen att Elias fortsätter som han börjat, vore kul med en framgång för honom.

Hoppas också att Nicklas får ordning på hojen och körningen och sänker sig ordentligt. Jag håller tummarna!

Chris Ash skrev:
Haha Shakey Byrne, tillbaka till Kalle Anka Cup i BSB nu!

Ellison nästan lika snabb på Blatan......
Ja det är synd å säga att han förvaltade sin styrning på en av dom bästa hojarna i fältet bra. Tveksamt om man får kontrakt med dom tiderna va :D

Chris Ash skrev:

Byrne gör ju inte mycket för en eventuell foirtsättning i MotoGP om man säger så....

Det är väl självaste helvete att man inte har tillgång till TV när det sänds! :huvet

Goodstuff skrev:
Byrne gör ju inte mycket för en eventuell foirtsättning i MotoGP om man säger så....

Jorge är bara drygt 2 sek efter med 130hk mindre i sin hoj...

HEJA JORGE!!!! :banana

Itacha75 skrev:
Det är väl självaste helvete att man inte har tillgång till TV när det sänds!

MotoGP.com! Drygt 300 spänn vill jag minnas, och sen har du allt du behöver + lite till i ett år! :7peta

Last edited:
oscar skrev:
Jorge är bara drygt 2 sek efter med 130hk mindre i sin hoj...

HEJA JORGE!!!! :banana
MotoGP.com! Drygt 300 spänn vill jag minnas, och sen har du allt du behöver + lite till i ett år! :7peta
:banana :Bugar

Chris Ash skrev:

Högre toppfart än Edwards på tredjeplats. Ändå knappt snabbare än Elison i tid. Han måste stå still i kurvorna. Mladin skulle spy ihjäl sig. :rofl

Goodstuff skrev:
"BSB here I come!"

:banana :lol

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!