Pyssel

Last edited:
Kajan skrev:
2303372 Jag ar pa skarm ------20----- men vad fan ar det. det ar en bild o ej skrivet i alla fall. ar orziot med detta eller pa nasta?
"orziot_jiz" är nästa
ett tips på den du är nu är att kolla vad bilden heter...

xyx skrev:
2303469 <Anton>: Rotera mera.
avslöja om det är ett språk eller inte, tycker ja har sökt som fasen efter alla möjliga ord man kan göra av det. sitter o vänder på det som fasen men det vill sig inte riktigt än...

<Anton> skrev:
2303508 avslöja om det är ett språk eller inte, tycker ja har sökt som fasen efter alla möjliga ord man kan göra av det. sitter o vänder på det som fasen men det vill sig inte riktigt än...

Du är på helt rätt spår med orziot_orj.

Men om jag är ännu tydligare: Rot5+1.

Monster tjejen skrev:
2303593 Fattar nada med orziot_jiz... hittar inte något någonstans!!

hehe det måste ju vara så att
orziot_jiz är twenty_one, och twenty_two borde bli orziot_orj det stämmer om man jämför, men sen hur ska man vränga det rätt...... :4skrika :argpådato

Last edited:
Det hade jag inte ens tänkt på, Håller på med ASCII tabeller och positioner i alfabetet för att hitta ett möster och sätta in i "_"....

EDIT: OK, jag fattar orziot_orj nu och det känns verkligen som att det borde vara rätt... Jäkla prylar.

Undra hur långt det går?

Last edited:
<Anton> skrev:
2303556 nu står det stilla... :va

Rot 5 +1

men jag far inte t:na o e:na att stamma. ska prova med alfabetet

edit: nej, jag far det inte ratt hur man an vranger orziot jiz. med all rotation sa stammer det inte med t & e

vada +1

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet
Peccus & Anton! Ska vi sla vara kloka huvuden ihop? Är vi på ratt väg med att det ar ett rotations chiffer med bokstaverna i ordet?

Last edited:
Kajan skrev:
2303640 Rot 5 +1

men jag far inte t:na o e:na att stamma. ska prova med alfabetet

edit: nej, jag far det inte ratt hur man an vranger orziot jiz. med all rotation sa stammer det inte med t & e

vada +1

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet
Peccus & Anton! Ska vi sla vara kloka huvuden ihop? Är vi på ratt väg med att det ar ett rotations chiffer med bokstaverna i ordet?

bode ju då bli jmudjo_jme men de e de inte heller ju.. :va

Zenit skrev:
2303888 bode ju då bli jmudjo_jme men de e de inte heller ju.. :va

Jmudjo_jmw???

fattar du tipset om rot5 +1? Rot5 kan jag gissa men +1, får inte till de t & E. Eller kor du i hela alfabetet?

Vet inte om det hjälper så mycket med våra kloka huvuden...

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

ORZIOT JIZ = TWENTY ONE, förskjutet 5 tkn.

TWENTY TWO tycker man då borde bli ORZIOT ORJ, ser ingen annan dold logik i det hela öht...

Har testat att förskjuta det 4 och 6 tecken med, men utan lycka...

I´m lost, dags att sova med.

Kajan skrev:
2303902 Jmudjo_jmw???

fattar du tipset om rot5 +1? Rot5 kan jag gissa men +1, får inte till de t & E. Eller kor du i hela alfabetet?

twenty_one är ju så att de backar alla bokstäver 5steg i alfabetet dvs. t-5steg=o osv. blir iaf orziot_jiz av det om du nu gör det till twenty_two får du ju orziot_orj och så backar vi 5steg för alla bolstäverna vilket jag tror de han menade med "+1" när jag såg det och får jmudjo_jmw dock funkar inte det..men nästan kanske.. :huvet

mer tips

Peccus skrev:
2303945 Vet inte om det hjälper så mycket med våra kloka huvuden...

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

ORZIOT JIZ = TWENTY ONE, förskjutet 5 tkn.

TWENTY TWO tycker man då borde bli ORZIOT ORJ, ser ingen annan dold logik i det hela öht...

Har testat att förskjuta det 4 och 6 tecken med, men utan lycka...

I´m lost, dags att sova med.

såg de osså så försökt 5steg till för nästa..funkar inte så har provat 5 på andra håller om orginal bokstaven..samt på båda hållen -+1..jag e fast rejalt.. :argpådato

Zenit skrev:
2303948 twenty_one är ju så att de backar alla bokstäver 5steg i alfabetet dvs. t-5steg=o osv. blir iaf orziot_jiz av det om du nu gör det till twenty_two får du ju orziot_orj och så backar vi 5steg för alla bolstäverna vilket jag tror de han menade med "+1" när jag såg det och får jmudjo_jmw dock funkar inte det..men nästan kanske.. :huvet

mer tips

såg de osså så försökt 5steg till för nästa..funkar inte så har provat 5 på andra håller om orginal bokstaven..samt på båda hållen -+1..jag e fast rejalt.. :argpådato

Eller så menade han att du istället för 5 steg ska backa 4 (-5+1=4)

EDIT: har klarat den en av dem jag skrev va rätt..bara o börja kolla men va nogranna jag sumpa de på att jag kolla en bokstav fel :näsblod

Last edited:
Zenit skrev:
2304113 EDIT: har klarat den en av dem jag skrev va rätt..bara o börja kolla men va nogranna jag sumpa de på att jag kolla en bokstav fel :näsblod
Fy fan så irriterande...

Jag hade slarvat på sista bokstaven.

(nej, jag klarade inte av att lägga mig...) :D

Last edited:
Peccus skrev:
2304223 Fy fan så irriterande...

Jag hade slarvat på sista bokstaven.

Jag slarvade bort hela mig. Var nästan tvungen att börja om från början för jag kom inte ihåg nåt av dom sista siffergrejjerna efter att jag stängt ner fönstret.

jaja, nu är det has_9 som ska ältas...

...är du med mig ikväll så vi kan lura ihop?

Mark skrev:
2304226 Jag slarvade bort hela mig. Var nästan tvungen att börja om från början för jag kom inte ihåg nåt av dom sista siffergrejjerna efter att jag stängt ner fönstret.

jaja, nu är det has_9 som ska ältas...

...är du med mig ikväll så vi kan lura ihop?
I morgon! Måste sova nu på riktigt.. :) Ska vara på jobbet 0800.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna