Hej!
Jag kör en cbr600rr -07:a(alltså relativt ny) som på sistone har börjat ge ifrån sig ett pysande ljud när jag bromsar med frambromsen i hastigheter över 40 km/h. Men det låter inget om jag bromsar i lägre hastigheter och det är inte dämparna för de har jag kollat.
Jag misstänkte först att det kanske kunde ha något att göra med att mina bromsbelägg var slitna. Inspektören på smc:s sporthojkurs var inte glad över hur slitna beläggen var när jag var där men sa att man jag skulle klara mig i några månader till med det tempot jag kör, och det var ändå i slutet av april.
Så jag bytte dom alldeles nyss, stack ut och provade.. Fortfarande samma pysande.
Så nu undrar jag: vad kan det vara för något som pyser? dålig bromsvätska? någon slang som sitter dåligt? bromsskivan?
Jag kör en cbr600rr -07:a(alltså relativt ny) som på sistone har börjat ge ifrån sig ett pysande ljud när jag bromsar med frambromsen i hastigheter över 40 km/h. Men det låter inget om jag bromsar i lägre hastigheter och det är inte dämparna för de har jag kollat.
Jag misstänkte först att det kanske kunde ha något att göra med att mina bromsbelägg var slitna. Inspektören på smc:s sporthojkurs var inte glad över hur slitna beläggen var när jag var där men sa att man jag skulle klara mig i några månader till med det tempot jag kör, och det var ändå i slutet av april.
Så jag bytte dom alldeles nyss, stack ut och provade.. Fortfarande samma pysande.
Så nu undrar jag: vad kan det vara för något som pyser? dålig bromsvätska? någon slang som sitter dåligt? bromsskivan?