Puttsa Slipon!

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Tjena!
Tänkte puttsa upp mitt alu slipon så det glänser som aldrig förr.
tänkte använda autosol men med vad ska jag puttsa för bästa effekt?

Last edited:
haha tack för svaret.
vet inte om det är kromat kanske bara är stål?
Vince & hines är det varfall.

Autosol ger repor, kan du köra med nått annat gör det!

jag har också hört det, tänkte att det kanske berdde på vad man hade för trasa?
Vad rekomenderar du annars då?

Beror på vad det är som ska göras, hur skitig burken är osv.. Kör med endast avfettning och schampoo så långt det går annars får du prata med nån fackman. Det är synd att förstöra finishen på burken om du nu har en polerad sån.

Autosol på krom är inte alls särskillt bra. Visst. Om det är riktigt rostigt så blir det bättre. Men Autosol innehåller slipkorn som gör att man repar lite. Blir inte bra.
Kör med vanlig polish (kemisk polish) eller lackrengöring. Räcker inte det så vet jag inte vad som är bäst.

Bifogat

• IMG_1415.JPG
    IMG_1415.JPG
    197.4 KB · Visningar: 107
  • IMG_1485 (Medium).JPG
    IMG_1485 (Medium).JPG
    97.3 KB · Visningar: 94
Krom!! Coca cola fungerar bra
Äveb autosol, dock anväd det sparsamt, sedan tex nån form av cleaner o sedan hårdvax

By the Way, har du verkligen kromat slipon?
Är det inte alu??, Nåja hoppas du får bra resultat, eller som mitt befäl i det militära sa: "Det skall glänsa som ett hundollon i månsken"

Last edited:
autoglym slår allt .... andvänder det på jobbet och funkar perfekt......
kan köpas på lackman i uddevalla ... dom har en hemsida

Allt beror på vilket slutresultat du vill ha. Autosol , borrmaskin o en lumpskiva som sista del i poleringen räcker för medelsvensson. Bilderna visar medelsvenssonputs. Vill du ha knullputs som Chirre : http://www.rovenspagar.com/chirre/ så får du gå på tyngre grejer. Allt du behöver veta står här : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40543

Jävligt najs. Men har inte förstått meningen med att pimpa en race hoj som är till för att köras inte tvättas sönder :)

///Micke

haha jo det är Alu var inte närvarande när jag skrev...

Jodå Mr Mike, dom skall köras och nyttjas, dock gör det ju inget att det ser bra ut oxå, dock tycker jag att ordet "PIMPA" är mer riktat mot diverse VOLVO S40 som tror dom kan mäta sig med oss med SUSHI MUSKLer

Jävligt najs. Men har inte förstått meningen med att pimpa en race hoj som är till för att köras inte tvättas sönder :)

///Micke

Ha ha:D ... Kan garantera dig att den används precis som en sporthoj ska göras. Tror det är få som äger hojar som snurrat FLER varv runt Gotland Ring än vad Chirres hoj gjort:)

Bifogat

• profilepic214_2.JPG
    profilepic214_2.JPG
    30.7 KB · Visningar: 75
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8