Putsa upp titan-system

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Vill pusta upp mitt titan system, inte dämparn men grenrören .. Vad ska jag använda? Stål ull?

Det beror på vad du vill få för yta på det?
Ska det vara spegelblankt eller vill du bara få det rent?
Stålull kan fungera, men det kan göra repor om du har otur.
Mikrofiberduk och ett metallpolermedel fungerar bra.

Tänk på att du torkar bort alla fettfläckar från fingrarna med t-sprit innan du startar hojen så du inte får fula missfärgningar.

Använd INTE stålull!

Stål kan fastna i titanet och rosta, blir inte snyggt.

Vilket skick är grejerna i? Jag putsade upp mitt system som mest hade inbränd lera och olja med sånna där tvättsvampar med en grov sida på och wd40 med mycket bra resultat. Fick en sån där snygg borstad yta.

Systemet är i bra skick, men vill få bort lite missfärgning bara.

Jag skulle då prova med tvättsvamp o wd40 på nåt ställe som inte syns så kan du se om du tycker om ytan.

Använder man metallpolish så lär ju ytan bli blank, inget som jag själv tycker är snyggt på titan.
Men det kommer ju få bort alla missfärgningar .

Systemet är i bra skick, men vill få bort lite missfärgning bara.

Som sagt...wd40 är bra skit....och glöm inte det med T-röden.

Självklart vill vi se före och efterbilder :tummenupp

Va fint det blir

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    230.1 KB · Visningar: 162
  • image.jpg
    image.jpg
    221.8 KB · Visningar: 171
T-röd använder du till att ta bort allt fett från titanet. Gör du inte det så bränner det in och blir fula märken.

Så när man monterat o fixat allt så torkar man av hela systemet med t-röd sen är det klart :)

Förklara för en korkad, wd40 plus grov hushållsvamp, t-röd till vaddå?

Tackar, har en dämpare med lite fläckar. Hade aldrig köpt titanium själv, det är inte ens snyggt på denna men nått måste man ju göra, skall prova denna metod när tempen är behaglig ute, typ maj :-)

Back