Putsa/tvätta bort fastbränd smuts på motorn

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej!
Har försökt få bort fastbränd olja på motorn med wd40, lampolja, motortvätt. Inget biter! Innan jag får psykbrytet så kanske någon har en bra produkt som ger resultat!

Mvh

Testa vanligt hårdvax - Grymt mot svåra fläckar typ asfaltsprickar och dyl

Bra förslag,är lite klurigt komma åt i alla olika håligheter. Finns det kompletterande förslag?

Ultraljudstvätt, men det kräver ju en demonterad motorn. Problemet är att aluminiumet suger åt sig oljan och blir "mättad" och fastbränt.

Aceton funkar bra på koks i tvåtaktare. Kanske på det här också? Tvätta med tops och tandborste.

Jag brukar använda Motorex Power Clean. Spreja i en bommulstrasa (gammalt lakan) och håll sedan över den fläck du vill få bort. Låt verka en stund och polera sedan bort det. Det fungerar bättre om du vill torka bort gammalt mös med att spreja i trasan och sedan gno, i stället för att spreja direkt på motorn, eller där du vill få rent.

Ungsrengöring, men det skall vara av sorten som inte får användas på aluminium den biter bra och lämnar en mattgrå yta efter sig. Den sorten som får användas på alu är för klen.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!