Puts-gurus !

Iceman1975 skrev:
Ställde samma fråga i sommras när jag köpt en beg avgassystem av Mattias..

Ett tips jag fick som jag fortfarande inte vågat prova att putsa med är Ketchup!!!

ÄR det nån som testat det? :va

Ketchup är bra på koppar inget annat.

Therudeboy skrev:
Ketchup är bra på koppar inget annat.

ketchupen innehåller en syra som man bekan kan putsa koppar med. Syran finns även i äpplen kommer dock inte ihåg vad den heter... typ oxalsyra eller nåt...

vad kör ni med för typ av putsduk/trasa tillsammans med autosolet då? vill inte ha några repor ju....

Jag använde en handduk - som jag slängde när jag var klar. :)

Autosol suger....

Jag har polerat min Gixxer, iofs har jag bara närmare 250 timmar poleringserfarenhet i år. Men nåt vettigt kanske jag kan komma med.

Jag testade att använda Autosol på svingen, och kommer ALDRIG att göra det igen. Sabbade poleringen totalt. Fick polera om det området igen. Jag har iofs polerat med 4500 våtslipp papper innan, så ytan var relativt blank innan. Men jag kommer aldrig att använda autosol på något jag har bra yta på. Jag tycker personligen att Autosol är för lägen där man har bråttom alt. man inte behöver det riktigt sista finishen. Min åsikt alltså.....

Putsduk......

Det absolut bästa att putsa med är......Microtrasa!
Städföretag använder sådana, helt jävla suveräna.
Jag använder det när jag polerar, vaxar och efter du e klar. Släng den i tvättmaskinen, kör 90 grader utan att använda sköljmedel. Du kan använda den hur många gånger som helst nästan.

Finns att köpa i de flesta vanliga ICA/COOP butiker.
Köp en till mamma åxå, så ligger du bra till.

Bifogat

• Kopia av HPIM0777.JPG
    Kopia av HPIM0777.JPG
    55.4 KB · Visningar: 62
Z Fredde skrev:
Jag har polerat min Gixxer, iofs har jag bara närmare 250 timmar poleringserfarenhet i år. Men nåt vettigt kanske jag kan komma med.

Jag testade att använda Autosol på svingen, och kommer ALDRIG att göra det igen. Sabbade poleringen totalt. Fick polera om det området igen. Jag har iofs polerat med 4500 våtslipp papper innan, så ytan var relativt blank innan. Men jag kommer aldrig att använda autosol på något jag har bra yta på. Jag tycker personligen att Autosol är för lägen där man har bråttom alt. man inte behöver det riktigt sista finishen. Min åsikt alltså.....

Putsduk......

Det absolut bästa att putsa med är......Microtrasa!
Städföretag använder sådana, helt jävla suveräna.
Jag använder det när jag polerar, vaxar och efter du e klar. Släng den i tvättmaskinen, kör 90 grader utan att använda sköljmedel. Du kan använda den hur många gånger som helst nästan.

Finns att köpa i de flesta vanliga ICA/COOP butiker.
Köp en till mamma åxå, så ligger du bra till.

Vadå??? :confused:
Bara gno med en microtrasa?? Inget annat????

//Lännström

Puts

Iceman1975 skrev:
Vadå??? :confused:
Bara gno med en microtrasa?? Inget annat????

//Lännström

Näe, istället för vanlig trasa, handduk eller vad ni använder när ni putsar. Denna kan du använda när du putsar bort vaxet, polerar med Autosol (eller vad du använder), jaa när som.

Sen så tvättar du den i tvättmaskinen, i 90 grader så är den som ny.

Den ersätter inga medel, utan den är endast jävligt bra.

//Fredde

Z Fredde skrev:
Näe, istället för vanlig trasa, handduk eller vad ni använder när ni putsar. Denna kan du använda när du putsar bort vaxet, polerar med Autosol (eller vad du använder), jaa när som.

Sen så tvättar du den i tvättmaskinen, i 90 grader så är den som ny.

Den ersätter inga medel, utan den är endast jävligt bra.

//Fredde

Vad använder du för medel på "bra" ytor då?
Vad skulle du använda på rostfritt?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...