Pussla in en Ducce i en Fårrd.

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Hoj
Ducati 999S
God afton!

Jag har en mycket kort och enkel fråga;

Finns det någon chans i helvete att få in en hoj, Ducati Streetfighter, i en Ford Transit Connect -08? Jag kan absolut tänka mig att plocka av framhjulet för att tjäna några extra cm.

Jag bor i Bergen, Norge så jag har lite väl långt hem bara för att testa och inse att det går åt helvete. :4skrika

Det är den med det lilla skåpet.

Mycket tacksam för snabba, korrekta svar som är skrivna med humor och sarkasm. :brynad

Inte hundra på det men är rätt tveksam. En polare fick inte in sin ktm 525a i en sådan iallafall. Tror att en cross är strax över 2meter.

Jag är jävligt tveksam till att det går.

Ducati streetfighter utan framhjul är ca 180cm lång. ca 210cm med framhjul.
Flaket på den är väl ca 125 långt och 90 brett = 154cm diagonalt.

Skruva ner hojen i delar eller hyr ett envägssläp. (hämta här, lämna där)

Jag är jävligt tveksam till att det går.

Ducati streetfighter utan framhjul är ca 180cm lång. ca 210cm med framhjul.
Flaket på den är väl ca 125 långt och 90 brett = 154cm diagonalt.

Skruva ner hojen i delar eller hyr ett envägssläp. (hämta här, lämna där)
Varför ska han hyra släp i Kävlinge och sen lämna det i Bergen????

HAHA! Om man får in hojen i en Lupo så lär jag säga att mitt problem känns lite.. "I-landsproblem" :D

Jag betvivlar starkt att det finns någon firma som hyr ut släp i Sverige och där man kan lämna dem i Norge..

Att åka ca 100 mil med bakdörrarna över fjället med packning plus hoj känns lite sisådär, framförallt med Gestapo-snutarna som häckar tamefan överallt här...

Johnny Balle, vart har du fått tag på måtten? Det lät onekligen jävligt litet.

Jag får in min KTM 640 Motard i skåpet,går dock inte att stänga ena dörren.
Skåpet är 164cm

2130mm diagonalt
1220mm mellan hjulhusen

Last edited:
Har kört med Monster, HyperMotard och även Huskvarna 510SM i vår VW Caddy korta modell med stängda bakdörrer. VWn har samma innermått som Forden. Endast problem med nummerskylten på huskyn som blev lite böjd. Diagonalmått 2meter men glöm inte att du oftast kan svänga styret lite och spänna ner framgaffeln vilket ger lite mere plats.

Takräcke?

Är det ett skåp så sitter det väl en vägg mellan kupé och lastutrymme, då är det inte hela världen om den sticker ut en bit genom en öppen bakdörr..

HAHA! Om man får in hojen i en Lupo så lär jag säga att mitt problem känns lite.. "I-landsproblem" :D

Jag betvivlar starkt att det finns någon firma som hyr ut släp i Sverige och där man kan lämna dem i Norge..

Att åka ca 100 mil med bakdörrarna över fjället med packning plus hoj känns lite sisådär, framförallt med Gestapo-snutarna som häckar tamefan överallt här...

Johnny Balle, vart har du fått tag på måtten? Det lät onekligen jävligt litet.

Måtten på bilen gissade jag, det är ungefär de måtten i en Caddy och storleken är väl snarlik.

Du kan ju lämna släpet i närheten av gränsen och fixa något annat sista biten?
Eller kanske låna ett släp på plats?

Om du har drag så kan du hyra ett envägssläp från thule rental som finns i båda länderna!
Brukar kosta ca 1500-2000 för en sån sträcka!

Kör en Connect i jobbet och nu när jag kollade på regnummret så är flaket 190cm så det borda väl funka :-)

Smått jobbigt att få upp den och få ned den. Du kommer inte kunna stänga ena dörren bak.
Man får ställa den på tvären i utrymmet.
Eventuellt får man ta loss styret också för att kunna vinkla in den lite bättre.
Dubbelkolla höjden på hojen/bilen också. Det kan bli thight ifall det är den låga & korta Connecten.

Jag gav upp med en ZR7 som skulle in i min (lilla connect -04:an)och hyrde ett en-vägs-släp istället. Mycket enklare.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...