punktering?

zunky

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
gsxr 750
Nu ville det sig så jävligt att jag fick punktering på mitt hyfsat nya däck, surt som fan... Nu till frågan, eftersom där är mkt kvar på det så skulle jag vilja veta vad ni tycker, och rekommenderar, om det är någon mening med att lämna in det o få däcket fixat. Och i så fall var?
Tack!

Läs min tråd så får du ett bra svar.
("Ett stort tack Ölands mc" heter den)
Det däcket va nästan nytt

zunky skrev:
Nu ville det sig så jävligt att jag fick punktering på mitt hyfsat nya däck, surt som fan... Nu till frågan, eftersom där är mkt kvar på det så skulle jag vilja veta vad ni tycker, och rekommenderar, om det är någon mening med att lämna in det o få däcket fixat. Och i så fall var?
Tack!

Eftersom jag fick övervägande råd om att byta däck när jag fick punka bak så bytte jag.
Firman jag bytte däck på bara skakade på huvudet och sa att plugga var ngt dom inte gärna gjorde när det gällde hojdäck.
Men det finns ju dom här som åkt vidare på antingen punkaspray eller pluggat däck.
Jag valde att byta.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Eftersom jag fick övervägande råd om att byta däck när jag fick punka bak så bytte jag.
Firman jag bytte däck på bara skakade på huvudet och sa att plugga var ngt dom inte gärna gjorde när det gällde hojdäck.
Men det finns ju dom här som åkt vidare på antingen punkaspray eller pluggat däck.
Jag valde att byta.
//Tobbe

Beror det inte på om det är fram- eller bakdäcket det gäller ? Skulle inte vilja förlora luften i framdäcket huxflux........Går ju varken att styra eller bromsa då.

Kawwa skrev:
Beror det inte på om det är fram- eller bakdäcket det gäller ? Skulle inte vilja förlora luften i framdäcket huxflux........Går ju varken att styra eller bromsa då.
Du har en klar poäng där :fakta
Men det var bakan jag fick luftslut i.
Vad jag förstått så är det väl ett medvetet risktagande att plugga en sula.
Risken finns ju alltid att det inte blir bra, som med allt annat.
Kanske just den risken en däckhandlare likt min inte är villig att ta?
Jag valde att köpa ett nytt iaf. :)
//Tobbe

Du vet bäst själv hur du kör, men med tanke på att det är en liten och relativt effektsvag hoj så hade jag kört på plugg. I alla fall om det är ett helt vanligt gatdäck. (Men jag e ju snål och gillar spänning)

zunky skrev:
Tack!

Så här hade jag gjort med Punka däcket...1:an - 2:an - 3:an - 4:an - 5:an Fullgas i 1 minut..... :yoparty

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard