Punktering

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Hejsan, köpte däck och fick det bytt på verkstad för 2 veckor sedan.

Idag fick ja punktering igen, såg att det bara var ventilen som spruckit och pyste ut. Rullade av till första bästa ställe från motorvägen.

Den lilla biten ja rullade 2-300 meter utan luft i däcket har såklart förstört däcket.

Verkstadens fel som inte böt ventilen när den tydligen var väldigt gammal?
Eller mitt fel som inte påpekade att ja ville ha den bytt?

Tänkte åka förbi imorn och hävda att ja vill ha ett nytt däck pga hans slarv?

Jag skulle framföra det på ett snyggt sätt så att han erbjuder sig byta däck (och ventil) som ett garantijobb. Börjar du peka fingrar och tycka att dom inte kan sitt yrke så blir det fort dålig stämning och rätt vad det är så åker du hem igen med samma trasiga däck.

Jag kan inte riktigt se att det skulle vara hans fel eftersom ventilbyte i princip aldrig ingår vid däcksbyten. Jag skulle snarare se det som ditt ansvar att kolla såna saker vid daglig kontroll och vid service.

Jag kan inte riktigt se att det skulle vara hans fel eftersom ventilbyte i princip aldrig ingår vid däcksbyten. Jag skulle snarare se det som ditt ansvar att kolla såna saker vid daglig kontroll och vid service.

kan tyvärr inget annat än att hålla med.

kan tyvärr inget annat än att hålla med.

på sätt o vis, skaja va ärlig så har ja aldrig tänkt på om dom bytar ventil på hojjen eller inte, men på bil bytar dom iaf alltid, och jag kan faktiskt tycka att är man däckakrängare så kan ja tycka att om ventilen är dålig så borde man säga de till kunden o byta, många bara kör o inte tänker på sånt. jag hade iaf varit väldigt sur på däckverkstaden.

Du har nog rätt i sak, men... Det är däckkrängarens profession, har han minsta yrkesstolthet så kollar/upplyser han om ventilen. Vill han behålla kunden byter han däcket och ev. tar det på reklamation mot tillverkaren. Däckkrängaren har allt att vinna på lite "Goodwill". TS kommer sannolikt tillbaka när det är dags att byta till vinterdäck på bilen. Han får ett gott rykte om att "här är det inga konstigheter".
Börjar han krångla, skapar det badwill med allt vad det innebär. Har han en gigantisk kundkrets är det väl skitsamma. Men kom ihåg:
"- Man har lite användning av ovänner..."

Hade ventilen blivit kontrollerad hade det inte hänt - hans fel!

Man bör alltid vicka den lite i sidled och kolla efter sprickor

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back