Vantskruv
Övning ger färdighet
Självklart som fan ska det omöjliga hända mig! Tänkte ta en lite tur idag till Kalmar från Stockholm, satt och sunka i köer söderut på E4:an i Botkyrka, självklart så ska man ju köra lite på grenen då trafiken stannar upp helt och hållet. Lite längre fram då det lättade lite på köerna, vid en olycka, låg det massor med glas och debris på vänster körfält. Fanns ingen möjlighet att väja för detta, det var dessutom mörkt ute. Efter ett tag kände jag att hojen slingrade sig lite väl mycket och jag befarade det värsta. Rullade in till högra vägkanten och japp, det var vad jag oroade för mig, punka på bakdäcket! Sen var det att ringa assistanskåren, 300:- gick transporten på (som gick på försäkringen), billigt, men frågan är hur det blir med bakdäcket, om det går på försäkringen eller om jag får pröjsa jobbiga 1500:- för ett nytt bakdäck. Hojen har ju bara gått 100 mil! Iallafall är jag väldigt glad över att jag märkte detta vid sådan låg hastighet, undrar hur det skulle ha blivit vid 160 km/h. 

Kanske läge att leta andra fälgar?