Punkterat däck

Får nog knalla över till Cafe Dunken och ta mig en funderare...
Bilen ska ju bytas ut inom kort, så det är väl bara att lägga till viktiga parametrar i analysen.
Synd att Subaru slutade med dieselmotorn :cry:
Det var nog en jäkla tur det, så dålig som den var…

Men Dunken har svaret!
 
Synd att Subaru slutade med dieselmotorn :cry:

Vi får tacka Greta, Märta, Ursula och andra progressiva s-kvinnor som ser till att Europa ligger i framkant när det gäller emissionsregler…och framförallt beskattning därefter…

Även om Subarus dieslar var tämligen usla så finns de och framförallt turboboxern kvar på andra marknader. I Europa får man hålla tillgodo med en under tvåhundra hästars icke turboförsedd variant. Som i Sverige uteslutande säljs med så kallat X-Fuel paket, alltså regga som etanolbil men köra bensin…

Det som fortfarande är bra med Subaru är att modeller som marknadsförs som SUV’ar och terrängbilar kommer med därför lämpliga däck. Alla outback verkar ha 225/60-18 som standard. Vill man ha tjugotummare med några varv eltejp så får man ta dem som tillbehör…
 
Vi får tacka Greta, Märta, Ursula och andra progressiva s-kvinnor som ser till att Europa ligger i framkant när det gäller emissionsregler…och framförallt beskattning därefter…

Även om Subarus dieslar var tämligen usla så finns de och framförallt turboboxern kvar på andra marknader. I Europa får man hålla tillgodo med en under tvåhundra hästars icke turboförsedd variant. Som i Sverige uteslutande säljs med så kallat X-Fuel paket, alltså regga som etanolbil men köra bensin…

Det som fortfarande är bra med Subaru är att modeller som marknadsförs som SUV’ar och terrängbilar kommer med därför lämpliga däck. Alla outback verkar ha 225/60-18 som standard. Vill man ha tjugotummare med några varv eltejp så får man ta dem som tillbehör…
Ja...tack för det Märta!
Svärmor har en Outback, sista årmodellen med dieselmotorn, och den går i alla fall sjukt snålt, och har gått drygt 17.000 mil, men känns som ny, så den har imponerat på mig.
Vet inte hur bra den är att dra tungt med, dragvikten är i alla fall "på gnällen".
Men det får nog bli en Outback eller att gå tillbaka till Toyota Land Cruiser (som faktiskt har ett komplett reservhjul).
Försökte att få andra hjul på min Mazda, även genom att jag var villig att betala extra för det, men ...nä.... "- Det finns inga andra fälgdimensioner till din bil" var svaret.
Utvecklingen går väl oftast framåt, men ibland väldigt bakåt. :va
 
Ja...tack för det Märta!
Svärmor har en Outback, sista årmodellen med dieselmotorn, och den går i alla fall sjukt snålt, och har gått drygt 17.000 mil, men känns som ny, så den har imponerat på mig.
Vet inte hur bra den är att dra tungt med, dragvikten är i alla fall "på gnällen".
Men det får nog bli en Outback eller att gå tillbaka till Toyota Land Cruiser (som faktiskt har ett komplett reservhjul).
Försökte att få andra hjul på min Mazda, även genom att jag var villig att betala extra för det, men ...nä.... "- Det finns inga andra fälgdimensioner till din bil" var svaret.
Utvecklingen går väl oftast framåt, men ibland väldigt bakåt. :va
Landcruiser VET du ju är en bra bil…
 
Vi får tacka Greta, Märta, Ursula och andra progressiva s-kvinnor som ser till att Europa ligger i framkant när det gäller emissionsregler…och framförallt beskattning därefter…

Även om Subarus dieslar var tämligen usla så finns de och framförallt turboboxern kvar på andra marknader. I Europa får man hålla tillgodo med en under tvåhundra hästars icke turboförsedd variant. Som i Sverige uteslutande säljs med så kallat X-Fuel paket, alltså regga som etanolbil men köra bensin…

Det som fortfarande är bra med Subaru är att modeller som marknadsförs som SUV’ar och terrängbilar kommer med därför lämpliga däck. Alla outback verkar ha 225/60-18 som standard. Vill man ha tjugotummare med några varv eltejp så får man ta dem som tillbehör…
Jag sörjer personligen 3.6L boxersexans frånfälle lite. Den var fördjävla mysig och vibrationsfri med lite lagom knuff och det gjorde ingen skillnad att dra släp på förbrukningen i princip. Sålde min outback med den motorn till en polare som har haft bilen i några år nu, den har gått 20000 mil snart och tuffar på alldeles ypperligt.
Jag fick kosta på den en del för att tomatkopplingen vibrerade som fan, och min polare har fått byta lite slitdelar som bussningar, bromsar och sånt men den är fortfarande som ny invändigt. Lädret har inte torkat, spruckit eller något, plasten har inte bleknat eller blivit geggig, och sådär.
Min nuvarande subaru är också skoj, även om det mest är en Toyota med subaruboxer.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top