Låg och pressade på motorvägen i bra fart när jag besämde mig för att svänga av på en avfart. När jag saktade in märkte jag att hojen blev tyngre och tyngre att styra. Jag stannade och kollade på framdäcket som då var platt. Jag kände inget konstigt med hojen innan jag började dämpa farten på avfarten. Är tämligen ny bakom mc-styret och har inte varit med om en mc-punka förut. Min fundering är om punkteringen inträffade där på avfarten eller om det kan vara så att en punka inte märks lika mycket när man har fart och vägen är rak? Är det nån som vet, som råkat ut för samma sak? Jag trodde att punka på framdäcket i hög fart skulle innebära en lite småsvettig situation.
Punka-hålet var dessutom skitkonstigt, det såg ut som ett skotthål från ett luftgevär, alltså ganska stort för att vara ett punkteringshål, mitt på slitbanan (inte för att jag tror att det var orsaken, det var bara en beskrivning av själva hålet).
Punka-hålet var dessutom skitkonstigt, det såg ut som ett skotthål från ett luftgevär, alltså ganska stort för att vara ett punkteringshål, mitt på slitbanan (inte för att jag tror att det var orsaken, det var bara en beskrivning av själva hålet).