Punka.....

Sakke

Drive it like you stole it!!!!
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
CBR 600 "Banhoj" -01
Tjenixen......

Tankte bara fraga om det gar att laga en punka....OK, klart att det gar, men e det farligt att laga det pa en hoj som kan ga "ganska fort"?
(Det e bara en Thunderace, he, he) :huvet

Kollade hos en dackfirma o de sa att de inte gor lagningar pa sporthojar....Hur star det till med det har? :va

Tackar i forvag.....Sakke

Allt om MC hade en beskrivning på hur man gick tillväga i ett av deras kunskapslyftrepotage.
Gå in på någon sporthojrelaterad DC-hubb och ladda ned "AoMC Kunskapslyftet Del 24 - Laga Punktering.zip"

Sakke skrev:
Tjenixen......

Tankte bara fraga om det gar att laga en punka....OK, klart att det gar, men e det farligt att laga det pa en hoj som kan ga "ganska fort"?
(Det e bara en Thunderace, he, he) :huvet

Kollade hos en dackfirma o de sa att de inte gor lagningar pa sporthojar....Hur star det till med det har? :va

Tackar i forvag.....Sakke

Om du själv kan tänka dig att åka på ett lagat däck och litarr på lagningen när det bär iväg så är det väl bara att demomtera däcket och åka till firman med bara fälgen och däcket. Frågar dom så är det från en sur gammal CB 400 från 76.

du har väl bara punka i underkant på däcket?? håll sådär 200 blås så fixar nog cetrifugalkraften (stavning) resten.

Äsh en slang är väl inte särskilt dyr? Småpengar som kan rädda livet på dig, är väl inget att diskutera?! :banana

En innerslang gör att tofflan går väsentligt varmare = mer slitage och ökad risk för haveri.

Silwer skrev:
Öh?
Tja är det inte stålekerhjul så är det ju allt som oftast slanglöst, har väl varit det i 20 år iaf, eller skojar du med mig nu? :)

Ja, 20 år minst. RDn fyller 19 i år, och den är det slanglöst på. Jag har sett det på ännu äldre hojar oxo. Står ju på fälgen om det ska vara Tubeless.

PacMan skrev:
Ja, 20 år minst. RDn fyller 19 i år, och den är det slanglöst på. Jag har sett det på ännu äldre hojar oxo. Står ju på fälgen om det ska vara Tubeless.
DEt är svårt tat få en bra balansering på hojar som går fort vad jag förstår och sedan blir ju en slang till en hoj med 190/55 däck rätt skum med :lol

cRoC skrev:
Slanglöst alltså? Hur funkar det egentligen? :va

öö? hur slanglöst funkar?

däcket är tätt å tätar mot fälgkanten, och ventilen sitter i fälgen.
men ja hoppas att du inte va seriös.

PacMan skrev:
1982 var det slanglöst på Kaw Z1000 i alla fall. Det vet jag.

Silwer:
Ja, så kan det vara, jag kanske missförstod vad "slang" betyder i detta fall. :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8