Punka och all världens helvete..

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fan. Lyckades få ett ganska duktigt hål i bakdäcket idag vid E4:an vid Södertälje, alldeles vid vägarbetet. Jag hörde hur det kraschade till lite under bakdäcket och började sedan efter en stund känna hur bakänden inte riktigt var med på noterna vid omkörningar....

När jag väl rullat av motorvägen och konstaterat punkteringen så började det störtregna som aldrig tidigare. Självklart hade jag glömt punkasprayen så jag fick vänta i regnet på ett par polare som kom på MC från Nyköping med punkaspray. Inte en bil stannade och frågade om dom kunde hjälpa till.

Naturligtvis så räckte inte en sprayburk för att försegla hålet, det hade ju varit för enkelt. Det blev till att köpa ytterligare en till och sedan göra depåstopp vid varje bensinmack på väg tillbaka in mot stan för att fylla på luft.

Nu är jag sur och vrång, så skriv gärna något kul så att jag blir på bättre humör igen :). Någon annan som också fått punka idag eller drabbats av monsunregn? :)

Förresten, någon som vet om MC-Proffsen i Axelsberg brukar ha däck på lager och om dom är prisvärda på däck+byte? Jag har hojen ståendes ett par kilometer från dom så det vore enklast att svänga förbi där.

Vet du vad det är för likhet mellan en puck och en polsk tampong :crash

Båda är inne i tre perioder :D

:hej

Sergeant skrev:
Vet du vad det är för likhet mellan en puck och en polsk tampong :crash

Båda är inne i tre perioder :D

:hej

Hihi, den var ny och ganska rolig. :tummenupp

(och nej, jag har heller inget liv en lördagkväll, ska ju till Norrköping och testa tks XT imorrn, en berkare fick räcka :rolleyes: )

...dessutom har jag halvglott på en film med Michelle Pfeiffer.
Jag skulle kunna sitta många lördagkvällar och bara titta på henne. *suck*

:notme

Lite uppmuntrande citat eller..

-"It's supposed to be hard. If it wasn't hard, everyone would do it. The "hard" is what makes it great."

-"It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others."

-"We are born naked, wet and hungry. Then things get worse."

-"And out of the chaos, a voice spoke: "Smile and be happy, for it can always be worse". And I smiled, and I was happy, and it did get worse."

-"That's the remarkable thing about life. No matter how bad it gets it can always get worse."

-"When you think that bad things only happen to the other guy, remember that to everyone else in the world, you are the other guy."

-"I was born -- wait, it gets worse."

-"Trying is the first step towards failure."

Wiseguy :tummenupp, utmärkta citat helt i min smak! :)

"If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something"

Man känner ju igen känslan.

Idag ägnade jag större delen av dagen i garaget. Skruvade i större munstycken i förgasaren.
Monterade en cykeldator/färddator på hojen. Allt tog ca. 4 h. Justerade in allt.
Var lite orolig över att givaren till cykeldatorn skulle lossna från sitt ställe på fälgen så jag dubbelkollade att den satt kvar.
Beger mig ut och testar att allt funkar i xxx+ hastighet. Allting verkar sitta kvar. Tycker det skramlar lite lite när jag kommer till en korsning. Men avfärdar det hela med att det säkert var grus/stenar på vägen. Kör in hojen i garaget och noterar att framstänkskärmen sitter konstigt. Ser att det saknas 2 skruvar på vänster sida. Undar ifall jag glömde skruva i dom.
Men kommer på att jag skruvade i dom 1/2 varv och att jag aldrig efterdrog dom innan jag for ut.
Så skruvjä***rna ligger någonstans utefter vägen. *suck*.

Så det blir till att inhandla skruvar på måndag. Det gäller bara att hitta några som passar.

Annars är Örby Gummi i Västberga skitbra. Kör av höger i rondellen, sen rakt fram. Ligger i sista huset på höger sida innan vägen svänger vänster.

bippen skrev:
Annars är Örby Gummi i Västberga skitbra. Kör av höger i rondellen, sen rakt fram. Ligger i sista huset på höger sida innan vägen svänger vänster.
Tack för tipset! Jag ringer dom på måndag och hör om dom har lämpligt däck inne och vad dom tar för ett byte.

jaa rdn började vibrera något fruktansvärt idag men tur i oturen var att jag inte var såå långt hemmifrån.. Inte så kul å lämna 60km bort me en maskin som känns som en jättedildo :( Måst väl tillbringa söndagen i garaget då :mad:

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing