PUNKA IDAG, kiss oxå...

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Splitternytt michelin baksula på gathojen krängdes på för en vecka sedan.. rullat ca 20mil... och så kommer man hem från jobbet idag, 4cm jävla skruv rätt igenom däcket... :huvet
Kul... har man bränt ett par lax till då... kul.. :3freak

Pröjsade även försäkring på hojen i veckan, fordonskatt på bilen, och så var förra helgens utgång långt ifrån billig...
Känner mig plötsligt läskigt urfattig... :brinnerup :död :zpy :sjuk :ätapiller :pangihuve

Över & ut... //junior

fezt skrev:
2225657 Splitternytt michelin baksula på gathojen krängdes på för en vecka sedan.. rullat ca 20mil... och så kommer man hem från jobbet idag, 4cm jävla skruv rätt igenom däcket... :huvet
Kul... har man bränt ett par lax till då... kul.. :3freak

Pröjsade även försäkring på hojen i veckan, fordonskatt på bilen, och så var förra helgens utgång långt ifrån billig...
Känner mig plötsligt läskigt urfattig... :brinnerup :död :zpy :sjuk :ätapiller :pangihuve

Över & ut... //junior

Går det inte att be en däckfirma laga det då?

Det ska nog inte vara några problem att laga så länge hålet inte är för stort. Hände mig samma sak när jag köpt nytt däck, lämnade in de till en däckfirma som lagade de innifrån och de höll bra.

Samma för mig. Kom också ca 20 mil innan det satt ett spik i mitt fina pp däck. Som tur är så gick det inte hål i däcket så jag drog ut spiket och hoppas på det bästa. Tråkigt att köpa nytt däck igen.

Jag hade fixat dacket, byt tidligt men slit minst halva mønstret..

draggen skrev:
2225675 Det ska nog inte vara några problem att laga så länge hålet inte är för stort. Hände mig samma sak när jag köpt nytt däck, lämnade in de till en däckfirma som lagade de innifrån och de höll bra.
Hmm... de kan kanske vara ett alternativ, men hålet é inte så litet, de va ingen smal spik, utan en ganska fet skruv. Frågan e sen också hur trygg man känner sig med ett lagat däck i 70-180 på en kurvig väg... Det exploderar nog inte, men kan ju bli av med ganska mycke luft på en raksträcka te x, sen ger man sig in i en kurva lite hårt, då beter sig hojfan som en gunghäst...
Hände på anderstorp en gång, 270km/h rakt fram eller 130 genom en kurva var ingen rolig upplevelse med typ 0.5 kg i bakdäcket....

Kosta det att laga ?

Mitt rennsport gav upp imorse på väg till jobbet... Så roligt o rulla ut på asfalten och känna att hojjen är sjukt trögstyrd. Pyspunka typ... Passar fint inför avfärden till gotland på måndag. Som tur va hade den lokala Ducati handlaren lite beggade racedäck över ;)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul