Hahaha...
What a day, säger jag bara.
Kommer och kör i godan ro på vägen mellan Sorunda och Tungelsta, massa härliga kurvor

Kommer in i en kurva med skaplig fart när jag känner att nånting är fel...vägen svänger och jag försöker göra samma sak men ack va jag fick brottas för att hålla mig kvar på min sida av vägen. Jag fattade ganska fort att det va punka på bakdäcket.
Jaja, tänkte jag. Det är väl bara att slå dank en stund och komma på nåt sätt att fixa det på, så Lelle for iväg som ett spjut till macken i Sorunda för att köpa punkaspray. När han väl va tillbaka så började operation laga bakdäck.
Lyckades hitta hålet som va i storlek med en harpunspets så självklart va det mannen med fiskespöna som blev dagens hack-kyckling...jäkla idiot
Jaja, i med klegget som självklart inte kunde täppa till hålet

men då kom mistermäster med sin BMW med tillhörande reparationskit beståendes av täpp-plugar, solution och 3 gaspatroner...måste skaffa ett sånt kit helt klart

trots att det inte ville funka riktigt den här gången. Nå väl, jag kom några kilometer till innan det återigen gick rakt fram i kurvorna så det va bara att stanna igen och vänta på att gänget skulle komma tillbaka.
Medans jag stod där och väntade så stannade en bil med en snubbe i och frågade om jag hade fått punka.
- Jo, men det är lugnt för resten av gänget kommer snart igen, sa jag.
- Okej, sa killen och for upp till sitt hus som låg typ hundra meter upp på en kulle.
Grabbarna kom tilllbaks och vi konstaterade ganska fort att det inte fanns så mycket mer att göra så jag började ringa runt efter släp...utan nån som helst framgång.
El snubbo kommer då ner från sitt hus igen och säger dom underbara orden: Ja men va tusan, jag har beggade racedäck där uppe! Ahhhh, hoppets lampa tändes igen

Men så efter lite dividerande fram och tillbaka så säger han: Fast jag kan ju skjutsa hem dig om du vill, jag sticker bara upp och fixar till bussen så är det kirrat sen.
Tackar och bockar för erbjudandet och tar gladeligen emot hjälpen. In med hojen (som jag va minst sagt less på för tillfället) i bussen och sen bar det av hemåt.
Väl hemma lastade jag av aset och fortsatte kvällen med kräftor och kanske några för många nubbar
Så dagens tips blev: Ska ni få punka på Sorundavägen så få det vid Grindsjöbacken
Till Team L2 vill jag bara säga: Tusen tack och

för all hjälp!
//En väldigt tacksam TwinSucker
PS. Självklart ett stort tack till er andra som hjälpte till
Fan, va underbart det är att va hojåkare! Ds.