Pungvärk

Har nu varit hos farbror doktorn som klämde och kände på mina juveler. Han hittade inga fel utan sa bara att det var ett kännsligt område och rådde mig att äta smärtstillande ett par dagar. Så det verkar inte vara nåt farligt iaf.

Har nu varit hos farbror doktorn som klämde och kände på mina juveler. Han hittade inga fel utan sa bara att det var ett kännsligt område och rådde mig att äta smärtstillande ett par dagar. Så det verkar inte vara nåt farligt iaf.

sällan då.. man skulle blitt läkare..
hur svårt är de o säga.
* gå hem o vila o ta 2 alvedon, blir de sämre hör du av dig* o de är alltid en läkare man aldrig träffar igen... :rolleyes:

hur svårt är de o säga.
* gå hem o vila o ta 2 alvedon, blir de sämre hör du av dig* o de är alltid en läkare man aldrig träffar igen... :rolleyes:

Japp, eller -Det är bara ett virus.

hur svårt är de o säga.

:gnissla o my gud de gör defintivt mer än att bara skriva ut alvedon ....även på en vårdcentral :fakta Tyvärr så har patienter en viss förmåga att söka akut för en helt vanlig förskylning där oftast alvedon och vila är det som rekommenderas men det klart "när en man blir riktigt förskyld" :rolleyes: (självklart är jag mer än väl införstådd i att det finns dem som inte lyssnar på patienten och "man måste vara frisk för att vara sjuk" precis som det finns riktiga eldsjälar).

Edit: Visar inte CRP (blodsänka)att det är bakteriellt orsakat så är det virus=man sätter inte in pencillin därav frasen "det är bara virus, ta alvedon och vila". Visar det däremot att det är bakteriellt så sätter man in antibiotika.

Blir man inte bättre inom 1-2 veckor så ska man självfallet söka åter.

;)

Last edited:
:gnissla o my gud de gör defintivt mer än att bara skriva ut alvedon ....även på en vårdcentral :fakta Tyvärr så har patienter en viss förmåga att söka akut för en helt vanlig förskylning där oftast alvedon och vila är det som rekommenderas men det klart "när en man blir riktigt förskyld" :rolleyes: (självklart är jag mer än väl införstådd i att det finns dem som inte lyssnar på patienten och "man måste vara frisk för att vara sjuk" precis som det finns riktiga eldsjälar).

Edit: Visar inte CRP (blodsänka)att det är bakteriellt orsakat så är det virus=man sätter inte in pencillin därav frasen "det är bara virus, ta alvedon och vila". Visar det däremot att det är bakteriellt så sätter man in antibiotika.

Blir man inte bättre inom 1-2 veckor så ska man självfallet söka åter.

;)

eller hur... för nåra år sen sökte jag hjälp. fick gå igenom flera läkare o va sjukskriven i säkert 5 månader minst. alla ville ha det till att jag va utbränd :confused: efter mycket om och men fick jag åka på öron näsa hals,, virus på balansnerv,, mådde illa och var yr. tänk o gå flera månader utan diagnos. dom ville friskföklara mig hela tiden fast jag knappt kunde stå på bena.

innan de hade jag pussjukan. körtelfeber. fick kämpa mig in på sjukhuset.. dom vägra o ta imot oss på akuten... då kunde jag gå 5 meter till toan innan jag höll på o svima.. hade inte ätit o druckit på flera dagar.. fick inte i mig nåt. dom sa att enda sättet för mig o komma in på sjukhuset är med ambulans så morsan skicka efter en,, snacka om slöseri på skattepengar..

idag har jag fortfarande men efter dessa grejer..

nyligen hade jag en smärta i ljumsken.. har hört,, de kan va början till ljumskbråck.. en annan sa,, nej de är omöjligt,, ät mer fibrer de är fickor på tarmen, nästa sa nej de är omöjligt då ska man ha feber mm. de är nog nerverna som sitter där... för i helvete.. jag går omkring med en molnande värk nåra dar i veckan o ingen vet varför.. kom tillbaks om ett halvår om det är kvar...

jag känner INGET! förtroende för sjukvården.

eller hur...

jag känner INGET! förtroende för sjukvården.

Förstår dig verkligen:pannkyss, som jag skrev "man måste vara frisk för att vara sjuk", been there done that o då är jag ändå insatt i hur denna helt oförklarliga organisation fungerar :död

Låg 5 dagar på MAVA (medicinsk akutvårdsavdelning) innan en läkare kom på den briljanta iden att en lungröntgen kanske inte vore så dumt o då upptäcktes akut dubbelsidig lunginflammation.:huvet, detta hade jag efterfrågat xxx antal gånger då immunförsvaret inte pallar längre tids infektioner.

Är man inte nöjd med vården så gör en anmälan till HSAN (hälso och sjukvårdens ansvarsnämnd.

Lena, läkarsekreterare nu inom den privata vården *aldrig mer den offentliga vården*

Edit: ang sjukskrivning; man kan alltid avbryta en sjukskrivning om man känner sig så bra så man vill återgå till arbete.

Bild på mammografi efterfrågades:rolleyes:

Bifogat

• mammografi.jpg
    mammografi.jpg
    24.8 KB · Visningar: 53
Last edited:
Back