Har kollat forumet ang. pulverlackering av fälgar. De flesta verkar vara mycket positiva till det. Men hur är det, tål legeringen härdningstemperaturen???? Hur påverkas legeringen? Läste någonstans på en länk i forumet att vid en temperatur på 375 grader F dvs. 190 grader C blir aluminiumlegeringen spröd!!! Detta kan ju inte var kul att sitt å fundera över i motorvägsfart! Har ni som pulverlackat era fälgar funderat över det?
Den ända betänkligheten jag sett var hjullagren, men i sammanhanget verkar det vara av mindre betydelse eller? Talade med pulverlackeraren och han kan inte gå under 160 grader celsius. Det börjar kännas som vanlig 2K billack är alternativet för mig! Har någon erfarenhet av det? Hur sitter den??? Vad säger ni som pulverlackat, sitter hjulen kvar?
Den ända betänkligheten jag sett var hjullagren, men i sammanhanget verkar det vara av mindre betydelse eller? Talade med pulverlackeraren och han kan inte gå under 160 grader celsius. Det börjar kännas som vanlig 2K billack är alternativet för mig! Har någon erfarenhet av det? Hur sitter den??? Vad säger ni som pulverlackat, sitter hjulen kvar?
Last edited: