Pulverlacka ram och fälgar? R1 -99

jag totalrenoverade min R1 99 under förra vintern
fler bilder finns i min tråd, läs i signaturen
 

Bifogat

  • rettan_före.jpg
    rettan_före.jpg
    91.7 KB · Visningar: 100
  • rettan 2.jpg
    rettan 2.jpg
    109.3 KB · Visningar: 87
  • P3250001.jpg
    P3250001.jpg
    91.3 KB · Visningar: 113
  • garage.jpg
    garage.jpg
    99.7 KB · Visningar: 117
Har själv skruvat ner min cbr i veckan för pulverlack av ram,sving.fälgar och själv gjorde jag som så att när jag plockat av en del så i med skruven i hålet igen och om där inte var gängor så tejpade jag fast den med eltejp.

Sen alla kablar och slangar har jag satt en bit maskerings tejp på och skrivit på var den skall gå.

Och så har digital kameran gått varm på att fotografera det mesta ifrån alla möjliga vinklar.

Själv är man ingen mäster meckare , men skuva ner bågen kan jag garantera är inget svårt. Värst var att få ut vissa lager som suttit där i 10 år.

Och måste säga att blå hoj med svart ram är riktigt snyggt. Glömer aldrig 91 när kawazaki kom med sin zxr 750, var den grymaste mc:n man hade sett på den tiden. Så lycka till med bygget i vinter.
 
Last edited:
Venger skrev:
2629143 Och måste säga att blå hoj med svart ram är riktigt snyggt. Glömer aldrig 91 när kawazaki kom med sin zxr 750, var den grymaste mc:n man hade sett på den tiden. Så lycka till med bygget i vinter.


hade just precis en sådan innan, o den var verkligen snygg

tack för alla tips, kollade lite på det i helgen och börjar nog riva vid jul.
 
är missnöjd men hade bråttom... var juh trots allt ett par dagar sen men det kanske är till hjälp endån..
 

Bifogat

  • IMG_6608 copy.jpg
    IMG_6608 copy.jpg
    127.9 KB · Visningar: 111
madmagnus skrev:
2628828 man kan inte lägga pulverlack på annat än ren metall. går inte att spackla före alltså!
så att köpa en hoj med pulverlackad ram är säkert, eventuella skador syns iaf.
däremot om det är 2 komponentslack skulle jag bli orolig vid hojköp!
jo om man vet om att de ligger till så med pulverlack, men nu är de ju långt ifrån alla som vet om det som är potenciella köpare sen :/
 
Någon som vet en BRA pulverlackerare i stockholm? Har erfarenhet av ett företag i södertälje som jag då aldrig kommer lämna in grejer till igen. Vill lacka lite stag samt styrkronan.
 
Måste man pulver lacka fälgarna.. Går det inte med vanlig lack??
 
Stalle skrev:
2639578 Måste man pulver lacka fälgarna.. Går det inte med vanlig lack??

Visst går det.. jag har "vanlig 2-k" på mina fälgar och det fungerar klockrent. Problemet är att de är känsligare för stenskott - dock inget som jag märkt av särskilt mycket.
 
vita fälgar o svart ram på den . mums
 

Bifogat

  • IMG_6574.JPG
    IMG_6574.JPG
    92.3 KB · Visningar: 115
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top