Pulkabacke i Sthlm?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hallå!

Någon som bra tips på en "lagom" pulka backe? Ska inte vara en knatte packe och heller inget sjölvmordsuppdrag.

Vet att där ligger en vid Vinterviken, fast den blir kanske lite brutal för sällskapet. Hammarbybacken?

Tacksam för tips!

Hammarbybacken skulle jag inte kasta mig utför i en pulka. :näsblod
Man kanske inte behöver gå ända upp iofs.

Jag & några till har åkt pulka nedför Hammarbybacken ett par ggr, med glöggtermos väntandes uppe på toppen efter varje åk :tummenupp

Skitskoj, men samtidigt lätt livsfarligt... Blir hyggligt brant mot slutet & att tappa kontrollen från fort till okontrollerbart fort kan gå på 1s... Klarade mig undan med en spricka i tummen. :rolleyes:

Men kul var det :D

På den gamla goda tiden då man var ung och dum (till skillnad mot bara dum) åktes det en gång avkapat Fordtak nedför Väsjöbacken i Sollentuna. Att samtliga åkandes klarade sig från sjukhusbesök och/eller begravning är ett mysterium.:gnissla:död

Fick tips om en backe i hagaparken. Kanske den är lagom?

Sedan finns ju en slalombacke vid Görveln.

På den gamla goda tiden då man var ung och dum (till skillnad mot bara dum) åktes det en gång avkapat Fordtak nedför Väsjöbacken i Sollentuna. Att samtliga åkandes klarade sig från sjukhusbesök och/eller begravning är ett mysterium.:gnissla:död

Fyförihelvete, hade ni någon typ av bromsanordning? Det måste ju gått sjuukt fort & varit både helt ostoppbart OCH ostyrbart! :gnissla

Ett par 2-manspulkor räckte för oss vill jag lova, har fortfarande kvar den som inte gick sönder...

Fyförihelvete, hade ni någon typ av bromsanordning? Det måste ju gått sjuukt fort & varit både helt ostoppbart OCH ostyrbart! :gnissla

Ett par 2-manspulkor räckte för oss vill jag lova, har fortfarande kvar den som inte gick sönder...

bromsanord..VA? Jag förstår inte konceptet...:D

Men i övrigt har du rätt. Vi stannade väl en 200 meter ut på sjöisen....En sån resa som aldrig blivit av om nån i sällskapet haft mindre än 2 promille..

Näe, "bromsar" man inte mot klubbhuset så landar man ju vad-nu-vattnet-heter :näsblod

Bakom Biltema i Hallunda finns ju en övergiven backe. Jag var och gick där i somras. Jag har för mig att den var ganska flack på sina ställen, och som sagt, ingen risk med farliga skidåkare överallt.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd