Puffar flammor

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag servade min Husqvarna 610 -00 för ca 5 timmar sedan. Vid servicen byttes olja och ventiler ställdes. Allt var frid och fröjd, cykeln gick fin fint.
Nu efter ca 5 timmar så har cykeln börjat tappa kraft, puffa flammor vid snabba gaspådrag och knacka lite.

Vad kan det bero på?

Jag har också märkt att den hugger när jag försöker slira iväg den på 1an ganska raskt. Kan det bero på något annat än stålskivorna? Går det att se om dom är dåliga, eller är det bara att köpa nya på vinst och förlust?

/ Martin.

ta isär förgasaren och blås igenom alla kanaler och dra dessutom igenom en koppartråd genom lågfartsmunstycket trotts att du ser igenom det!! Brukar bli åderförkalning i dom. koppartråd finns i vilken elkabel som hellst med fina trådar.

Bara hoppas på detta fel så det blir billigt:tummenupp

Huggande koppling . Endera är det som du säger,, blonerade skivor svallrar om att dom slagit sig. Men även slut bakre korg är ju vanligt..........Syns ju lätt om den är vågig där drivlammellernas utstickand klackar slår i korgen.. Du kan slipa bort dom ojämnheterna med en vanlig fil om du bara tar lika mycket på alla!

Gör om ventiljusteringen. Något verkar ha lossat eftersom den går märkbart sämre samt knackar. Om vi nu antar att det har med servicen att göra.

Roberth

Ja.. Lägga på lite i groparna med en tig-svets och sen slipa det rakt, då blir det "som nytt"

Med korgen uppsatt i en kuggdelningsdocka isf

Till TS skulle jag också rekommendera att göra om ventiljusteringen. Mest sannolikt är det ngt som gått snett där.

Last edited:
Jag får nog och att göra om det. : /

Kan motorn ha tagit skada av att jag har varit ute o kört med den i detta skick?
Vad jag har förstått så är det bara när spelet blir för litet som hojen tar skada, eller?

Svetsa korg och grejer är nog lite overkill. Jag får kika på hur det ser ut. Det kan inte ha något med stålskivorna eller lamellerna att göra då?

Jag tycker det verkar skumt att den bara hugger på 1an, alla andra växlar går det finfint att slira till förbannelse på. : (

Last edited:
Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...