Puckel på ryggen + ryggsäck

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date

Socrates

Guest
Jag har precis köpt hoj och utrustning...och jag köpte ett raceställ...visserligen onödigt när jag är nybörjare, men jag fick så bra pris på det :)

Så nu till frågan, går det att ha ryggsäck på sig när man har ett ställ med puckel där bak...eller är det tankväskor som gäller om jag ska ha med mig lite extra kläder på en resa?

Funkar väl sådär lagom bra,det går men helst inte..

Det är ju bara att du provar lhemma ,ta på dig stället och fyll en ryggsäck med lite skit och se hur det känns..

P@trik skrev:
Funkar väl sådär lagom bra,det går men helst inte..

Det är ju bara att du provar lhemma ,ta på dig stället och fyll en ryggsäck med lite skit och se hur det känns..

Får göra det nästa gång jag har mysafton i mitt skinnställ :)

Korkad fråga egentligen nu när jag läser den, får testa allt sånt till våren

Du kommer aldrig att ångra att du köpt ett raceställ, de är ju otroligt mycket skönare på hojen. Om du inte har en enormt stor puckel och ryggsäck så är det nog inte det som är problemet. Mitt ställ är så j-a styvt så det är svårt att manövrera på och av ryggsäcken, jag får hänga remmarna på handlederna och använda stropparna för sträckningen av remmarna till att hissa upp ryggsäcken, då behöver man inte ha armarna så långt bak vilket är mer eller mindre omöjligt. Samma stroppar används för att ta av ryggsäcken, dra dem åt sidorna och låt ryggsäcken droppa neråt.

Låter löjligt att beskriva det så detaljerat men det är verkligen krångligt att göra innan man kommer på det.

Beroende på vilket ställ du har så e det nog skillnad mitt jag har e puckeln stadig o har inga problem med att ha väskor på ryggen. Snarare tvärt om o har du platta ja då blire önnu bättre. Enda nack delen e ju att det blir lite tjockt o kan bli lite fladdrigt över 140 men men det funkar tycker jag! Slipper ju tankväska =)

Tack för svaren :) Då väntar jag med att köpa tankväskor ett tag :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back