Puckade bilister

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Var ute på en go tur med Hultan idag :)
Men det finns allltid miffon, typ vi låg i en låååång kö så vi började köra
om på insida, fanns gott om plats.
Men så e det nån jävel som kör in till kanten för att man inte skall komma
förbi :mad: Typisk folk som e avis för att man kommer före.

Fan skaffa hoj själv då om du e avis :lol

Tjing!

Fast köra om på insidan är ju inte tillåtet det heller.
OM inte fordonet framför blinkar och ska svänga vänster.

Men för det skall man ju inte bli uttryckt i diket för att nån
grinig apa med mens sitter vid ratten.
Han kommer ju inte fortare hem för det.

Men det gör vi!! HAhahahah!!! :lol

Dennis75 skrev:

Jag är verkligen en jättebra handledare... :kocko
Hjular ikapp dig på motorvägen, kör före ett par minuter på kurviga vägar och ber dig köra fortare för att jag tröttnar efter ett tag.. Jag får skärpa mig..
Dennis, börja i körskola nu, kolla inte på mig mer i trafiken.. ;-) :tummenupp

Klaga lagom. Jag har just kommit hem frånn en minst sagt skakande upplevelse. Åkte från en by starax norr Ludvika söder ut in mot stan. Vägen är en 70km/h-sträcka. Lite små kurvigt och en del hus vid sidan av vägen blandat med lite skog och nån sjö. På en av de korta rakorna möter jag en buss. Jag håller 70. Helt plötsligt försöker en liten gul pickup köra om bussen. :skrämd När han kommer med fronten i höjd med bussens front "upptäcker" han mig. Då har de ca 40-50m kvar till mig. :galen Han försöker lösa situationen genom at blinka med hellyset mot mig. Inte fanns det nån väggren att ta till heller. Trångt värre. :6surkart Jag tror träningen på bromsa - väja - bromsa räddade mig från nåt som gör ont eller värre.

Rymding, efter ditt inlägg kanske jag skall träna lite mer på att bromsa
väja, bromsa väja. Det kanske lönar sig när man skall hänga på Hultan? :)

Rymding skrev:
Klaga lagom. Jag har just kommit hem frånn en minst sagt skakande upplevelse. Åkte från en by starax norr Ludvika söder ut in mot stan. Vägen är en 70km/h-sträcka. Lite små kurvigt och en del hus vid sidan av vägen blandat med lite skog och nån sjö. På en av de korta rakorna möter jag en buss. Jag håller 70. Helt plötsligt försöker en liten gul pickup köra om bussen. :skrämd När han kommer med fronten i höjd med bussens front "upptäcker" han mig. Då har de ca 40-50m kvar till mig. :galen Han försöker lösa situationen genom at blinka med hellyset mot mig. Inte fanns det nån väggren att ta till heller. Trångt värre. :6surkart Jag tror träningen på bromsa - väja - bromsa räddade mig från nåt som gör ont eller värre.

Skulle tagit bilnumret. Han hade fått vara utan körkort ett bra tag.

Dennis75 skrev:
Rymding, efter ditt inlägg kanske jag skall träna lite mer på att bromsa
väja, bromsa väja. Det kanske lönar sig när man skall hänga på Hultan? :)

Jo gör det. Jag borde skicka ett kort till min körskollärare.

Skalman skrev:
Skulle tagit bilnumret. Han hade fått vara utan körkort ett bra tag.

Allt jag såg var bilen och sen ögonvitan på de panikslagna ögonen. Allt skedde på tiondelar. Jag vände om för att se vem det var men bussen endera med flit för att det inte skulle bli slagsmål hindrade mig eller så var chaffisen i chock och kunde inte köra. Letade en bra stund, men när jag gett upp och åkte mot staden mötte jag polisen. Att jag inte han se regnummret är väl synd, men jag är glad att jag han med det viktigaste.

sEiKo skrev:
Fast köra om på insidan är ju inte tillåtet det heller.
OM inte fordonet framför blinkar och ska svänga vänster.

?? vad räknar du som insida resp. utsida då?

Det får man!
Hur fan va det polisen sa nu... ??
Man får köra fram vid rödljus å så på båda sidor om bilarna, bara man inte kör över nån spärrlinje och om det inte utgör någon fara för andra trafikanter!

En annan sak som man inte får göra är att "hindra" trafiken på det sätt som den bilisten gjorde... ej tillåtet! Vet dock inte vad påföljden kan bli för en sån sak.!

tjo

Rymding skrev:

Så gör de alltid i Rumänien. Där är attityden att "de har väl bromsar och ögon att se med" - alltså kör de om även under möte. :brinnerup

TomK skrev:
Så gör de alltid i Rumänien. Där är attityden att "de har väl bromsar och ögon att se med" - alltså kör de om även under möte. :brinnerup

Även på vägar där det inte finns plats för tre ibredd? I så fall lär de inte behöva informera om prventivmedel för att hålla befolkningsökningen i schack.

ibland undrar jag faktiskt vad det finns för idioter på det här stället, varför ska du köra om på insidan vilket är olagligt och jävligt dumt???

för det första förväntar man sig inte att man ska bli omkörd på insidan när man kör bil och för det andra så kanske han gick ut för att underlätta för dig att köra om???

verkar som folk verkligen försöker sitt bästa för att dom ska köra ihjäl sig.....

colik skrev:
ibland undrar jag faktiskt vad det finns för idioter på det här stället, varför ska du köra om på insidan vilket är olagligt och jävligt dumt???

Jag skulle inte kunna sova på natten om jag gjort något så hemskt.

colik skrev:

för det första förväntar man sig inte att man ska bli omkörd på insidan när man kör bil och för det andra så kanske han gick ut för att underlätta för dig att köra om???

verkar som folk verkligen försöker sitt bästa för att dom ska köra ihjäl sig.....
Så länge trafiken står stilla eller rör sig väldigt långsamt i kö är det ju ingen fara.

Däremot är det dumt att göra det i fart.

RoLLER skrev:
Mm... Det e jättedumt. Bättre att vara stillastående!
Har killen för mycket tid över, hur kommer det sig? :rolleyes:

Måste jag omformulera mig då? Det är dumt att köra om bilar på insidan om bilarna håller hög hastighet.

Kuppo! :)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...