Puckade bilister

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Jag trodde jag sett det mesta i idiotväg i trafiken efter mer än 30 år, men man upphör aldrig att förvånas. Var ute och övningskörde med dottern idag (125cc). Ligger på 70-väg i en kö som går i ca 70. Har en Toyota Versys bakom som verkar lite hetsig. Plötsligt kör han om mig och lägger sig en (1) m bakom dottern och försöker pressa ut henne i dikeskanten för att komma förbi. Jag höll ju på att få tokspel och körde om idioten och bromsade ner framför honom så att jag fick ett acceptabelt avstånd till dottern igen. Min gest med ett visst finger fick honom att inse att han nog skulle vara en bit bakom mig. Men hur tänkte han från början?? Tänkte han alls? Är det nå'n mer som varit med om samma sak? :confused:

Dagligen här i stan,men aktar mig jävligt noga för att preja eller bromsa ner en bilist,allför många skiter i det och prejas tillbaka.
Bättre att hålla sig undan tills han stannar.

Klart du blir förbannad, förståeligt. Men rent allmänt skulle jag vara lite mer restriktiv med att visa fingret i den omfattningen som SH:are tycks göra. Kan gå illa om man visar fingret åt Herr Psykiskt Labil bilist som får tokspel och ska hämnas! :pannkyss

Dagligen här i stan,men aktar mig jävligt noga för att preja eller bromsa ner en bilist,allför många skiter i det och prejas tillbaka.
Bättre att hålla sig undan tills han stannar.

Jo förvisso. Men det är skillnad på att ramma en liten lätt 125:a och 260 kilo järnspis plus att jag kan ha lite bättre koll på om idioten skulle börja jaga mig än vad dottern som är nybörjare skulle ha. Dessutom är det inte så kul att ligga bakom och bara se på när dottern håller på att bli prejad av vägen. :mad:

Jo förvisso. Men det är skillnad på att ramma en liten lätt 125:a och 260 kilo järnspis plus att jag kan ha lite bättre koll på om idioten skulle börja jaga mig än vad dottern som är nybörjare skulle ha. Dessutom är det inte så kul att ligga bakom och bara se på när dottern håller på att bli prejad av vägen. :mad:

Om en galen bilist vill preja dig så har det absolut ingen betydelse om du o hojen väger 350 eller 150 kg. Du är en flugskit i förhålllande till bilen oavsett.
Om du verkligen vill komma tillrätta med bilistens agerande så är nog det bästa att följa efter tills han stannar. Sedan avgör du själv vad som händer i det läget.

Om en galen bilist vill preja dig så har det absolut ingen betydelse om du o hojen väger 350 eller 150 kg. Du är en flugskit i förhålllande till bilen oavsett.
Om du verkligen vill komma tillrätta med bilistens agerande så är nog det bästa att följa efter tills han stannar. Sedan avgör du själv vad som händer i det läget.

Jo klart att han kan preja av mig om han vill men skadorna på hans egen bil blir betydligt större med min hoj. Det kanske får de flesta att avstå. Förutom riktiga idioter då......

Gjorde en ofrivillig stoppie igår då jag kom körandes på en huvudled och en idiot kör ut mitt framför mig... Se det som ett tvspel, alla försöker döda en!

Gjorde en ofrivillig stoppie igår då jag kom körandes på en huvudled och en idiot kör ut mitt framför mig... Se det som ett tvspel, alla försöker döda en!

Mmmmm. Påminner mig om en film jag såg för många herrans år sedan. Ett gäng bikers som slogs i Vietnamdjungeln med varsin bestyckad crosshoj. Ett maskingevär framtill på hojen kanske skulle göra susen.

:mad: haha bilister e fan dumma i huvet varje gång min far shussar mig ngn stans så märker jag minst en bil som gör något fel när jag får mitt kort ska jag nog köra med mina rugbyskor (järndubbar) och sparka på sidan av bilisterna som gör fel

:mad: haha bilister e fan dumma i huvet varje gång min far shussar mig ngn stans så märker jag minst en bil som gör något fel när jag får mitt kort ska jag nog köra med mina rugbyskor (järndubbar) och sparka på sidan av bilisterna som gör fel

nakc skått direkct !! :machinegu

Ja, fy faan vilka jævla sopor det finns i trafiken....Blev næstan nermejad bakifrån sjælv nær jag låg mellan 2 bilar..

Klart du blir förbannad, förståeligt. Men rent allmänt skulle jag vara lite mer restriktiv med att visa fingret i den omfattningen som SH:are tycks göra. Kan gå illa om man visar fingret åt Herr Psykiskt Labil bilist som får tokspel och ska hämnas! :pannkyss

För några månader sedan så kom jag och skulle åka upp på statoil och tanka men precis på uppfarten till macken så hade någon jävla idiot stannat mitt i vägen och skulle tydligen backa (istället för att åka 100m frammåt och vända på en stor jävla lastbilsparkering:huvet ) så jag visa det berömda fingret och åkte upp och ställde mig vid pumpen. Hinner knappt stänga av bilen och kliva ur så kommer det 5st zigenare upp och skulle skära fingret av mig, inte nog med det dom skulle sparka sönder farsans nya bil som jag precis fått låna för en provrunda. Va nog en jävla tur att det va uppe på macken där det är kamera övervakat annars vetefan vad dom hade gjort med endast vi och kassören på hela macken.

Inte jag, men "gubben" och sonen råkade ut för något liknande när de övningskörde, men det var en buss! De hade ändå oranga regnställ på sig.
Sonen råkade illa ut en gång till när han körde upp, det blev inget körkort den gången, han och besiktningsmannen tillbringade 2 tim hos polisen för att göra en anmälan i stället :(

Visst finns det billister som är helt jävla körda, stötte på ett par i dag faktiskt när jag körde bil.
Bla... en cepegubbe i en volvo 740 killen kom inte om och jag kunde inte gå mer åt sidan en vad jag redan hade gjort.. killen vart skitsne och låg 1m bakom min kärra, när han fick tillfälle å köra om så gjorde han dte med typ 1dm marginal till min bil samtidigt som han hängde på tutan :dummer

Jag vart :mad: och skrek det är i sånna här lägen man skulle haft en jävla pistol åkt ifatt han och skjutit bort hans jävla **CENSUR**

Varpå min sambo tyckte jag lät jävligt otäck.:näsblod (Kanske övereagerade något) Men det är störigt med hetsiga ilskna och otrevliga människor i trafiken. :va :D

Men det finns en vehög med mc förare som kör så skithål också...

Idag så jag en sidvagns hoj som gav sig ut på en vansinnes omkörning när han fick syn på mötet så girade/kastade han sig tebax så kvickt att jag trodde hojjäveln skule välta :skrämd :dummer

Jag och min polare var ute o cruisade på hans moppe en eftermiddag för några veckor sedan (polarn har 70cc cylle effekt rör o grejs så den går iaf 100 me bra ax) iaf så hamnade vi bakom en buss som körde typ 40 på 50väg så han drog om den fri sikt framåt så inga problem, men det dröjer inte länge fören bussfan kör upp bredvid oss och börjar svänga in mot oss, min polare vad snabbtänkt så han bromsa snabbt som satan, men fyfan va rädd jag var då kunde gått riktigt illa, sådana totala idioter borde inte få köra buss

Jag och min polare var ute o cruisade på hans moppe en eftermiddag för några veckor sedan (polarn har 70cc cylle effekt rör o grejs så den går iaf 100 me bra ax) iaf så hamnade vi bakom en buss som körde typ 40 på 50väg så han drog om den fri sikt framåt så inga problem, men det dröjer inte länge fören bussfan kör upp bredvid oss och börjar svänga in mot oss, min polare vad snabbtänkt så han bromsa snabbt som satan, men fyfan va rädd jag var då kunde gått riktigt illa, sådana totala idioter borde inte få köra buss

på moped blir man fan så mycket värre behandlad än på mc... kommer ihåg för två år sen när man precis skaffat moppe och körde som en liten jävla pedant, otrimmat och allt. kör mot en korsning i vilken högerregeln gäller och ser en bil komma farande från höger. bromsar och visar tydligt att jag lämnar företräde som ju är brukligt (skulle rakt fram) men när han också saktar ner och verkar vilja släppa fram mig (jag var ju trots allt först fram till korsningen) så kör jag, glad i hågen som sig bör. då plötsligt ställer han sig på gasen och bränner rakt ut i korsningen!:skrämd! jag girar som satan och han hinner precis nita framför mig med typ två centimeters marginal, alltmedans han hänger på tutan. jag kör vidare, något uppspelt och stannar hos mina kompisar som står intill vägkanten påå andra sidan korsningen. unga och dumma som vi är börjar vi garva hejdlöst men slutar tvärt då en av kompisarna sägger: "du, han kommer tillbaka...". mycket riktigt har idioten vänt och kört in på samma väg som jag och mina kompisar. han stannar, kliver ur bilen, marscherar fram till oss och ställer sig och skriker mitt i ansiktet på mig att "såna som du skulle fan inte få vistas i traffiken!" och "jag vill fan inte behöva ta ansvar för att ha kört ihjäl dig när det är du som kör som en jävla idiot!" och en massa dylik smörja. ibland undrar man vad folk tänker med...:va

:yoparty citat----Mmmmm. Påminner mig om en film jag såg för många herrans år sedan. Ett gäng bikers som slogs i Vietnamdjungeln med varsin bestyckad crosshoj. Ett maskingevär framtill på hojen kanske skulle göra susen.

Tänkte bara säga att den filmen heter The losers en b film:arsele

Tjejen råkade ut för en sån där idiot idag.. Hon svängde ut i en korsning och gasa på för att hinna före bilen hon såg på långt håll, Nu missa hon bara att bilen åkte en bit över 100 på 50väg och den kom upp ganska tvärt bakom henne, men det vart ingen direkt "krock" situation. Men senare märker hon att bilen följer efter henne.. när hon kliver ur vid affären så svänger bilen upp bakom henne och ur kliver en "tant" i 50år ålder och är helt tokigt hur fan hon kunde vara så dum i huvudet att svänga ut så där, stog skrek en och tjejen bad så mycket om ursäkt och tyckte det inte var så mycket att bråka om.. Sen när tanten var klar går tjejen in i affären.. och helt plötsligt står tanten där inne och var tydligen inte klar med sin utskällning och fortsatte skrika på henne och idiotförklara henne.. sen försvinner tanten igen.. och när tjejen kommer ut till bilen då står hon och skriver upp hennes reg nr. och fortsätter skrika på henne att hon skulle banne mig dra det här vidare och att det var inte sista gången dom träffades...

Man undrar hur fan vissa orkar :va

Back