Puch Maxi, plugg

Denna tråd får mig att tänka på vilken skillnad då det är idag mot förr då det gäller moppestrypningar. Då fick man borra, fräsa, knacka pluggar, det skulle filas halvmåne på kolven, förgasare skulle borras upp och gud vet vad som mer gjordes.

Detta skulle också göras med en 15-årings kompetens under ständig tidspress för körning var prio ett och utan internet med Youtube instruktioner på hur det eventuellt gick till.

Det var helt enkelt mer sport förr men man lärde sig mycket av alla misstag och fick erfarenhet av att skruva och lärde nog sig en hel del.
Jag tyckte det var väldigt roligt i alla fall men jag hade ständig snutskräck så grejorna åkte av efter några dagar och filandet fortsatte.

jag provade för övrigt att slipa ner en dakotakolv på ovansidan så avgas och insug skulle öppna tidigare (plus lite kortning där nere). Alla sa i vanlig ordning att jag var dum i huvudet och att all kompression skulle försvinna med den men det funkade riktigt bra.

Jag tyckte det var väldigt roligt i alla fall men jag hade ständig snutskräck så grejorna åkte av efter några dagar och filandet fortsatte.

jag provade för övrigt att slipa ner en dakotakolv på ovansidan så avgas och insug skulle öppna tidigare (plus lite kortning där nere). Alla sa i vanlig ordning att jag var dum i huvudet och att all kompression skulle försvinna med den men det funkade riktigt bra.
Haha, jag dejtade dottern till en MC snut precis när jag var i moppeåldern...

Jag ringde henne (pappa svarade) och frågade om hon var hemma, sedan kom jag inpromenerande efter en suspekt kort tid....
Flera gånger...

Tillslut mötte jag honom på gården en gång då han åkte hem och åt, iförd full polismundering provkörde han då min moppe, klev av och sa "den går bra"

Jag tror att dottern hade bett honom att inte lägga sig i, men han ville ändå markera...

Haha, jag dejtade dottern till en MC snut precis när jag var i moppeåldern...

Jag ringde henne (pappa svarade) och frågade om hon var hemma, sedan kom jag inpromenerande efter en suspekt kort tid....
Flera gånger...

Tillslut mötte jag honom på gården en gång då han åkte hem och åt, iförd full polismundering provkörde han då min moppe, klev av och sa "den går bra"

Jag tror att dottern hade bett honom att inte lägga sig i, men han ville ändå markera...
Min ena farbror var polis när jag körde på en ganska trimmad FS1. HAstighetsmätaren var trasig, och frambromsen, och gaffeln läckte, och avgasröret var för brett för en kick. Det var bara jag och min far som kunde få igång aset. Min farbror ondgjorde sig över att jag körde en så fasligt trimmad moped, för HANS söner skulle minsann ALDRIG göra något sånt. Nähä, det var bara hans sons moppe som kunde hänga på min i hela byn...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla