Håller på att förlora förståndet på en liten skruvj-vel som jag inte får bort på multifunktionsknappen innanför gashandtaget, ni vet den med startknappen på.
Ska byta till snabbgas vilket jag planerade in typ 15 minuter för...
En djupt försänkt liten skruv som BMW säger skall skruvas med en " PH 2.5 x 15" och dras med måttliga 0,5 Nm. I min värld är det en Phillis Torx men jag blir inte klok på måttet 2.5. Knappast nummer 2,5 då nr 9 är typ 2,5 mm!
Snarare borde det vara just en T9 med yttermått 2,5 mm. Alternativt T25 men då är måttet uppe på över 4 mm och då stämmer inte momentet...
Jag har naturligtvis provat alla möjliga storlekar men inget greppar och jag vågar inte ta i, det har man ju provat förut...
Det går inte att lysa in o se vad det är heller... suck.
Tips? Nån som tagit bort eländet o vet?
Ska byta till snabbgas vilket jag planerade in typ 15 minuter för...

En djupt försänkt liten skruv som BMW säger skall skruvas med en " PH 2.5 x 15" och dras med måttliga 0,5 Nm. I min värld är det en Phillis Torx men jag blir inte klok på måttet 2.5. Knappast nummer 2,5 då nr 9 är typ 2,5 mm!
Snarare borde det vara just en T9 med yttermått 2,5 mm. Alternativt T25 men då är måttet uppe på över 4 mm och då stämmer inte momentet...
Jag har naturligtvis provat alla möjliga storlekar men inget greppar och jag vågar inte ta i, det har man ju provat förut...

Det går inte att lysa in o se vad det är heller... suck.
Tips? Nån som tagit bort eländet o vet?
Bifogat
Last edited: