Psp

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
Hej.
Tänkte kolla här om det e någon som har nån erfarenhet utav PSP. Bra eller dåligt? Värt pengarna det kostar? Kvalitet?
Är lite spekulant på ett sådant för att ha när jag reser mkt i jobbet.

//kN_KY

kN_KY skrev:
2478461 Hej.
Tänkte kolla här om det e någon som har nån erfarenhet utav PSP. Bra eller dåligt? Värt pengarna det kostar? Kvalitet?
Är lite spekulant på ett sådant för att ha när jag reser mkt i jobbet.

//kN_KY
Hade ett... sålde det.. tyvärr?:confused: , Grymma spel, grym grafik, riktigt kul, köp:tummenupp , går att fixa rätt så billigt. Om du köper, så är MX vs ATV ett måste:yoparty

Jag är jättenöjd med min PSP. Hög kvalitet och mångsida användningsområden. Och roliga spel!

Om den är värd pengarna vet jag inte ... Vet inte ens vad den kostar. Jag fick min gratis när jag tecknade ett abonnemang hos Telenor. :tummenupp

Mångsidiga användningsområden? :va
Vad kostar en sån där nu, två tusen?

En sak till, måste man göra massa konstiga saker med den för att få nedladdade spel att fungera? Finns ju några fins torrenter till det där PSP har jag sett :)

Last edited:
Markus skrev:
2478566 Mångsidiga användningsområden? :va :)
...du kan spela på den (duh). Se på bilder med den. Spela musik. Se på film, köpt eller nertankat. Du kan surfa med den. Du kan se på TV med den via W-LAN om du skaffar en LocationFree basstation. Snart kan du ringa med den via VoIP. Snart finns det en GPS-modul till den. Skaffar du en PS3 nästa år så kan de samköra, förmodligen kommer du kunna streama film från PS3an till PSPn och allmänt använda den som en fjärrkontroll till PS3an, eller sekundär skärm..

Funktionerna utökas ständigt.

EDIT: Snart kan du väl foto med den också då det kommer en sån där eyetoy-pryl till den.

Sen ska Sony släppa en PS1-emulator så man kommer kunna köra alla gamla playstationspel. :)

Kanske dags att skaffa en själv snart....

Last edited:
morlock skrev:
2478611 ...du kan spela på den (duh). Se på bilder med den. Spela musik. Se på film, köpt eller nertankat. Du kan surfa med den. Du kan se på TV med den via W-LAN om du skaffar en LocationFree basstation. Snart kan du ringa med den via VoIP. Snart finns det en GPS-modul till den. Skaffar du en PS3 nästa år så kan de samköra, förmodligen kommer du kunna streama film från PS3an till PSPn och allmänt använda den som en fjärrkontroll till PS3an, eller sekundär skärm..

EDIT: Snart kan du väl foto med den också då det kommer en sån där eyetoy-pryl till den.

Sen ska Sony släppa en PS1-emulator så man kommer kunna köra alla gamla playstationspel. :)

Måste man patcha den på ngt sätt (SW/HW) eller funkar det att tanka ner spel/film direkct i den?

1800kr är billigaste pris för den. 2 papp för "value pack". Lite väl dyrt än..

http://se.pricerunner.com/games/game-consoles/336912/reviews

Zee skrev:
2478639 Måste man patcha den på ngt sätt (SW/HW) eller funkar det att tanka ner spel/film direkct i den?

1800kr är billigaste pris för den. 2 papp för "value pack". Lite väl dyrt än..

http://se.pricerunner.com/games/game-consoles/336912/reviews
Du kan tanka hem firmware-uppgraderingar direkt i maskinen. Det sköter den själv, det enda du behöver är en trådlös uppkoppling. Alternativt tanka hem uppgraderingen och föra över den på memorysticket.

2.81 är senaste.

morlock skrev:
2478611 ...du kan spela på den (duh). Se på bilder med den. Spela musik. Se på film, köpt eller nertankat. Du kan surfa med den. Du kan se på TV med den via W-LAN om du skaffar en LocationFree basstation. Snart kan du ringa med den via VoIP. Snart finns det en GPS-modul till den. Skaffar du en PS3 nästa år så kan de samköra, förmodligen kommer du kunna streama film från PS3an till PSPn och allmänt använda den som en fjärrkontroll till PS3an, eller sekundär skärm..

Hur tittar man på köpt film, vilket format?
Det är ju dags att handla, ska på vansinnigt trist tjänsteresa hela nästa vecka i främmande land där man säkert gör bäst att hålla sig inomhus på hotellet.
Vad ska man tänka på nu för att inte göra något förhastat? Bara att handla och vara glad, jag hinner väl inte ladda ner ngt vettigt och få det att fungera* - vilket spel rekommenderas?

*=Hur var det, om man laddar spel på typ PB, måste man bygga om enheten på ngt sätt eller hur funkar det?

Markus skrev:
2478665
Det är ju dags att handla, ska på vansinnigt trist tjänsteresa hela nästa vecka i främmande land där man säkert gör bäst att hålla sig inomhus på hotellet.

:D Vad jobbar du med egentligen??

okidoki...då blir det nog ett sånt nu när löningen kommer. Finns ju en del beg. på blocket har jag sett.

tack för all info!! :tummenupp

Men vad är det för film man kan titta på och vad är ett value pack och vilket spel bara måååååste man ha?

Filmer till psp:n kommer på sk UMD skivor. Man kan även göra om vanliga filmer till mp4 eller .h264 (eller nåt) med särskillda verktyg, och sen överföra dom till minneskortet.

Med value pack kommer det med ett 1 gigas mineskort och det behöver du absolut om du tänker ha filmer på kortet. Egentligen behöver du ännu större.

Och Grand Theft Auto Liberty City Stories är äl ett måste.

Överlag tycker jag att psp:n är lite sådär. Mest pågrund av att det är jättejobbigt att konvertera filmer och sen överföra dom från min sug-laptop. Och dessutom är minnet ALLDELES för lite. Borde vara en hårdskiva med flera giga (sån finns jag vet men kostar lika mycket som själva psp:n). Det är helt enkelt meningen att man skall köpa UMD filmer men ge nu nästan fullpris på en film med shajtupplösning.

Om du skall titta på filmer så tror jag mera på en iPod.

määh fan.. kan man surfa o spela nedladdade filmer o spel asså, gah..trodde man va tvungen o köpa allt te de o inte kunde surfa osv på den..

Men men..köpte mig en handdator istället som ja sitter me när ja jobbar.. kul o spela patiens :D..

Uppdatera INTE till högre version än 2.71

Om du vill leka med att starta nerladdade spel som ISO filer på minneskortet måste du nergradera till firmware version 1.5.

Det går INTE att nergradera från högre version än 2.71

Men när du har 1.5 inladdat kan du använda något som heter "devhook" för att tillfälligt ladda in högre firmwareversioner (just nu max 2.71, devhook som klarar 2.80+ borde dyka upp framöver) från flashminnet så du inte behöver göra en "riktig" uppgradering.

Mer info:
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=114

Shit! Jag trodde PSP:n va en spelsak som dessutom kunde kolla film på. Men det verkar ju mer vara en liten dator - surfa o ladda ner saker. :tomten

Och för de här torrenterna som finns, går de att köra utan hårdvarumixtrande och i så fall hur?

Jussi skrev:
2480118 Filmer till psp:n kommer på sk UMD skivor...
Om du skall titta på filmer så tror jag mera på en iPod.
1 gigs minneskort? Vad har du fått det ifrån? 32 mb ligger kortet som följer med på. Sedan är det grym kvalle på UMD filmerna, iaf på de jag sett.
Hade ett psp i 1½ månad i vintras, men tft skärmen verkade tyvärr inte vara av bästa kvalité. Var flera döda subpixlar som lös i vitt när jag köpte den, såg ut som dammkorn under glaset. Sedan dog ytterligare en 5-6 pixlar helt.
När jag skulle byta in den på garantin fick jag kika på 2 stycken oupppackade psp:s från en annan sändning, men de hade också döda subpixlar så det blev pengarna tillbaks istället.
Maskinen i sig har många olika användningsområden, precis som många skrivit, och bildytan är bra mycket större än en ipods. Så är du inte rädd för att få en trasig skärm kan jag starkt rekommendera denna lilla maskin, ett perfekt resesällskap när man har tråkigt :) Dock borde det här med skärmen vara löst vid det här laget, men man kan ju aldrig vara säker.

Markus skrev:
2481381 Och för de här torrenterna som finns, går de att köra utan hårdvarumixtrande och i så fall hur?
Vad är det du tänkt göra? Tanka hem spel? Isf. är svaret ja.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...