PSP eller N DS

Neo42

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Suzuki 250
Nu sitter man här med massa stålar över och ställer sig den stora frågan.
Vilket vill man helst hålla i handen när man ligger och solar?..

PSP eller Nintendo DS Lite
(Kall öl behövs inte vara ett alternativ då den följer med oavset spel)
Funderar även på att skita i stranden och köpa mig en "x låda - hel varv"(Xbox 360) och sätta mig i soffan

Detta har jag själv kommit fram till:

PlayStation Portable
Fördelar:
  • Mångsidig, går att se på film med den, surfa med den trådlöst och lyssna på musik.
  • Status!!:hihi Kommer man där med en Nintendo DS undrar folk vilken unge man rånat
  • Bäst!.. Bättre grafik, bättre skärm (bättre design)

Nackdelar:
  • Dyrare (ca 2199kr)
  • Spelen är egentligen sådana spel som man vill sitta i soffan och spela när man är uttråkad och inte riktigt "buss-" eller "strandmatrial" (tror det heter arcade eller nått)

Nintendo DS Lite
Fördelar:
  • 2 skärmar?
  • Förmodligen bättre kvalite då Nintendo varit i marknaden ett tag och vet vad de måste tåla för att klåfingriga 5åringar ska kunna pilla med dem
  • Typiskt uttjatat men testade spel.. alla äskar väl Mario?.. New Super Mario Bros t.ex? .. mums
  • Billigare ca1595kr

Nackdelar:
  • Som nämt i förut så är den för 5åringar...
  • Inte lika "mångsidig".. men möjligtvis en fördel.. den är gjord för att spela med!!
  • Vill göra den här listan lång men jag kommer inte på något mer..!

Jag säger.. :
Mina "vill ha" instinkter säger att jag borde köpa PSP
men mitt förstånd*host* säger att jag borde köpa Nintendo DS

Priser från Webhallen

:7peta KLURIGT

Neo42 skrev:
2286650

Jag säger.. :
Mina "vill ha" instinkter säger att jag borde köpa PSP
men mitt förstånd*host* säger att jag borde köpa Nintendo DS

:7peta KLURIGT

Besvarade du inte frågan där? Varför köpa en bra Nintendo om du egentligen avskyr den och drömmer om en PSP? Köp PSP:n och ångrar du dig så kan du alltid byta ganska enkelt.

Last edited:
PSP är det enda som gäller. Vad gäller spelen så funkar det alldeles utmärkt på både buss och strand, I promise... :hihi

PSP, lätt! Jag har själv en sån och är grymt nöjd. Finns hur roliga spel som helst till den. "Everybodys Golf" tillexempel.

Öööh. Du säger ju själv att du har en "massa" penagar över. 700.- hit eller dit kvittar väl isf?

Är du fem år? Köp då en DS.

DS har många nyskapande spel, men PSP har som du säger mångsidigheten.
PSPs största fördel som jag ser det är det massiva stödet det har från homebrew-communities. Det finns hur mycket hemmagjorda program/spel som helst till PSP:n, samt en hel drös kanonbra emulatorer!

Jag lirar faktiskt mer NES och SNES på min PSP än riktiga PSP spel... :hihi
Får plats många NES och SNES roms på minneskortet...spel som jag naturligtvis äger originalversionen av...

Framtiden ser ljus ut för PSP, då det nu har kommit ett modchip så att man slipper välja mellan en nyare firmware för nya spel men utan homebrew, eller gammal firmware för att kunna lira homebrew.
Med modchippet funkar båda! :tummenupp

Neo42 skrev:
2286650 Nu sitter man här med massa stålar över och ställer sig den stora frågan.
Vilket vill man helst hålla i handen när man ligger och solar?..

Det finns bara en långsiktig lösning: köp en av varje.

Hade ett psp i vintras när jag låg i lumpen, men det var inte längre än ungefär 3 veckor. Grafiken var schyst i början, men sedan då man spelat ett tag börjar man, eller iaf jag, jämföra det för mycket med datorn och då sög det. Att skärmen sedan var brutalkass fick mig att byta in det. Fick först massa små vita subpixlar som låg o lyste hela tiden, vilket störde när man tittade på film. Sedan, en efter en, fuckade flera pixlar ur totalt och började lysa i alla möjliga färger. Var inne o skulle byta o fick titta på 2 helt tidigare oöppnade psp:s som alla hade samma fel med vita subpixlar. Då valde jag att ta tillbaka pengarna. Det bör nämnas att det var i olika butiker som jag köpte och testade de nya psp:na på. Så sannolikheten att det var från samma leverans är lika med noll med tanke på hur fort dom sålde slut då.

Jag skulle nog väntat med att köpa något tills psp2 kommer ut om några år, den kan nog bli lite intressantare om man är lite av en prylfetischist som jag är ;) Dock ska jag säga redan nu att jag aldrig har varit något riktigt fan av konsoler, men iom. att de numera i allt större utsträckning börjar integreras med datorer så lockas även jag lite.

Jag skulle ha köpt ett Nintendo DS Lite. Men det är bara för att jag är grymt sugen på New Super Mario Bros och Metroid Prime Hunters.

PSP:n är ju så mycket mer än spelen som finns att köpa i affären. Som tidigare skrivits så kan du kolla på film och spela spel eller använda program som homebrew-folket har gjort. PSP:ns egna spelmarknad är ganska fattig faktiskt, men emulatorerna och homebrewen är skäl nog att köpa en PSP enligt mig...
Beatmania på PSP är grymt! :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...