PSI Skinnställ..

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Någon som har erfarenhet av dessa skinnställ. Kikade lite på deras sida (http://www.psi-sweden.com/) och priserna verkar ju ungefär som ett Dainese/Arlen Ness/Whatever.. fast det schyssta är ju att man får ett figursytt ställ. Det måste ju vara grymt mycket bättre passform än ett generic Dainese ställ.

Eller missar jag några gömda utgifter här? Verkar ju nästan för bra för att vara sant..

Skillnaden är nog mest att du inte betalar för en massa mellanhänder samt stor design och PR avdelning. Är bara alla sömmar som de ska osv, så ska det nog funka lika "bra" som övriga att crasha i. :)

Var hittar man grejjerna om man bor i Sthlm?

Den närmaste verkar vara Norrtälje och det är ju en bit..

Gladpack skrev:

I Södertälje om några veckor kan du se på mina skinnställ. Kommer även kunna ta upp beställning åt dig på plats. Det är ju måttsyning o grejer.

aRWe skrev:
Fast designen lämnar övrigt att önska.
men du får ju välja färg hur du än vill, du kan ju ta ett helt svart eller slänga dit lite färger... mitt nästa blir nog av dom...
+ för att få välja färgsättning helt fritt
+ för måttsytt

resten vet jag inte hur det är... fick se ett ställ på mässan (känguruskinn) som hade varit vurpat 7 gånger.. å det såg la ok ut, men sen så är det skillnad på vurpa och vurpa..!

Mycket intressant

Swedie skrev:
I Södertälje om några veckor kan du se på mina skinnställ. Kommer även kunna ta upp beställning åt dig på plats. Det är ju måttsyning o grejer.

Släng upp en tråd när det är klart, jag kommer nog köpa ett om allt e ok..

Seeing is belíeving!!

/C

Canoli skrev:
Släng upp en tråd när det är klart, jag kommer nog köpa ett om allt e ok..

Seeing is belíeving!!

/C
jepp, kanske ska få in ett Forte-ställ nästa vecka. Då kan du komma o känna o klämma. Våran butik är öppen, men inte officellt. Vi vill organisera lite mer.

Mina känguruställ med kolfiberskydd kommer i början av April. Det är ett race-ställ och ett motard-ställ. Jag har tidigare endast använd koskinn, så det ska bli kul att testa känguruställ som ska vara en hel del lättare.

(btw, jag har en R1 bakfälg åt dig om du är intresserad. Dock en ding i fälgkanten.)

Swedie skrev:
jepp, kanske ska få in ett Forte-ställ nästa vecka. Då kan du komma o känna o klämma. Våran butik är öppen, men inte officellt. Vi vill organisera lite mer.

Åfan, det lät intressant, när öppnar ni officiellt med hemsida osv?

Stämde det som nån sa tidigare att man får färgsätta själv?

Gladpack skrev:

Japp, det stämmer. Du kan även "kludda" dit div. reklamlogos å dyl om du vill men tror det kostar nån hundring extra.
Inofficiellt, och det här kan jag inte garantera, så kan man även få ett replikaställ mot lite extra klirr. Gick förut iaf.

Men som sagt ring Micke (hans nummer står på PSI sidan) eller be Swedie kolla det.

Gladpack skrev:

Hemsidan kommer väl upp under nästa vecka hoppas jag!

Gladpack skrev:

Jag vet en kille som är återförsäljare och han visar upp delar ur PSI-kollektionen i sin bilverkstad i Bålsta, dit kan du ju åka om du vill känna/klämma på dem. Pm:a om du vill ha namn/adress.

Jag har synat skinnställen, handskarna & skydden och de verkar ha god kvalité =)

Någon som har någon koll på leveranstid? Känns som att det borde ta ett tag att få hem det när dom ska måttsy och grejor..

Looped skrev:
Någon som har någon koll på leveranstid? Känns som att det borde ta ett tag att få hem det när dom ska måttsy och grejor..
det tar 6-8 veckor för mina att bli klara. Måttsydda, samt egen design. Lite kortare om du inte väljer egen design.

Maria1980 skrev:
Jag vet en kille som är återförsäljare och han visar upp delar ur PSI-kollektionen i sin bilverkstad i Bålsta, dit kan du ju åka om du vill känna/klämma på dem. Pm:a om du vill ha namn/adress.

Jag har synat skinnställen, handskarna & skydden och de verkar ha god kvalité =)
Där åker man förbi varje dag, man kanske skulle ta sig en titt.

porec skrev:
men du får ju välja färg hur du än vill, du kan ju ta ett helt svart eller slänga dit lite färger... mitt nästa blir nog av dom...
+ för måttsytt

resten vet jag inte hur det är... fick se ett ställ på mässan (känguruskinn) som hade varit vurpat 7 gånger.. å det såg la ok ut, men sen så är det skillnad på vurpa och vurpa..!
Nu börjar det låta intressant :tummenupp

porec skrev:
+ för måttsytt

Det är mitt gamla ställ som Micke visade upp på mässan. Och jag kan garantera att det inte var några snälla vurpor som det stället har varit utsatt för. Glöm inte att det går att få er logga på ryggen med, inget är omöjligt med PSI.
Jörgen Larsson

#53 Larsson skrev:
Och jag kan garantera att det inte var några snälla vurpor som det stället har varit utsatt för.
hehe så du menara att du inte kör bra?? haha.. nja det fanns ju en del märken i det.. nått hål me om jag inte minns fel.. men jag kan ju ha fel.. men jag blev impad av deras ställ, så nästa blir nog ett sånt..! var/är du nöjd med stället då?

porec skrev:
hehe så du menara att du inte kör bra?? haha.. nja det fanns ju en del märken i det.. nått hål me om jag inte minns fel.. men jag kan ju ha fel.. men jag blev impad av deras ställ, så nästa blir nog ett sånt..! var/är du nöjd med stället då?

Jag är riktigt nöjd med ställen och kommer att fortsätta åka med psi 2006. Till 2005 sydde dom upp stället med dom färger jag ville ha så att det passade hojen. Titta in på hemsidan och på bilderna, det blev ganska ok tycker jag.
Även loggan på ryggen fixade dom dit.

Ps. Har man aldrig vurpat har man inte åkt fort nog. :-)

Jörgen

Back