PS4 Tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
YipYip: Kanada kör väl region 1, alltså blir det trassel med filmer o spel på skiva som är regionskodade.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
YipYip: Kanada kör väl region 1, alltså blir det trassel med filmer o spel på skiva som är regionskodade.

Nja vad jag kunnat läsa mig till ska den vara okodad vad gäller konsol och spel. Filmer är nog kodade men jag ser ytterst, YTTERST, sällan på film genom min nuvarande PS3, så det är inget hinder för min del.
Det enda som kunde vara knepigt verkar vara om man köper ett spel i exempelvis USA så måste allt DLC till det spelet också vara från USA. Också ett mindre problem eftersom jag förmodligen inte kommer spela det när jag bor där, i brist på internet och egen tv som sagt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har en portabel Powerbank, undrar om den funkar att ladda handkontrollen med?

Den kan ladda upp min mobil till 100% utan problem så funkar det borde det ju ge kontrollen en rätt rejält utökad batteritid.

Då kan man ju lika gärna bara skaffa en längre USB-kabel?
I-landsproblem.............:fakta
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja vad jag kunnat läsa mig till ska den vara okodad vad gäller konsol och spel. Filmer är nog kodade men jag ser ytterst, YTTERST, sällan på film genom min nuvarande PS3, så det är inget hinder för min del.
Det enda som kunde vara knepigt verkar vara om man köper ett spel i exempelvis USA så måste allt DLC till det spelet också vara från USA. Också ett mindre problem eftersom jag förmodligen inte kommer spela det när jag bor där, i brist på internet och egen tv som sagt.

Är det värt strulet för att spara en tusing? Dessutom blir den nog hopplös att sälja också om du skulle komma på dom tankarna....
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja vad jag kunnat läsa mig till ska den vara okodad vad gäller konsol och spel. Filmer är nog kodade men jag ser ytterst, YTTERST, sällan på film genom min nuvarande PS3, så det är inget hinder för min del.
Det enda som kunde vara knepigt verkar vara om man köper ett spel i exempelvis USA så måste allt DLC till det spelet också vara från USA. Också ett mindre problem eftersom jag förmodligen inte kommer spela det när jag bor där, i brist på internet och egen tv som sagt.

Är det värt strulet för att spara en tusing? Dessutom blir den nog hopplös att sälja också om du skulle komma på dom tankarna....

- - - Updated - - -

Men helvet.........
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nix. Hur funkar det?

Jag bjuder in dig i ett "party", och sedan kan du spela mitt nuvarande spel jag spelar från din ps4 via min.
Alltså kan du spela mitt spel, medans jag tittar på hemifrån.

Perfekt om t.ex du är sugen på att köpa ett spel som jag har, men inte du har.
Då kan du ju testa det hemifrån dig, fast från min maskin.

Fattar doo vaa??

Kolla här:
https://www.youtube.com/watch?v=AAvPY_l_yls
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag bjuder in dig i ett "party", och sedan kan du spela mitt nuvarande spel jag spelar från din ps4 via min.
Alltså kan du spela mitt spel, medans jag tittar på hemifrån.

Perfekt om t.ex du är sugen på att köpa ett spel som jag har, men inte du har.
Då kan du ju testa det hemifrån dig, fast från min maskin.

Fattar doo vaa??

Kolla här:
https://www.youtube.com/watch?v=AAvPY_l_yls

Jarå ja hajar nog asså.
coolt! :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Är det värt strulet för att spara en tusing? Dessutom blir den nog hopplös att sälja också om du skulle komma på dom tankarna....

- - - Updated - - -

Men helvet.........

Nja strul och strul, jag lär som sagt inte märka någon skillnad. Kommer inte köpa några spel utomlands ändå.
Men jag ska hålla koll på priset i både kanada och sverige när det börjar närma sig hemfärd så får vi se vad vinsten är.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har Dragon Age Inquisition här. Har spelat en stund och insett att rollspel nog inte är min grej.
Byter det mot GTAV eller nåt annat nyare spel om någon är intresserad.
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Hej tänkte tjöpa mig ett ps4. Är det någon månadskostnad eller nått sånt? Har googlat lite men går fortare att svara här :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hej tänkte tjöpa mig ett ps4. Är det någon månadskostnad eller nått sånt? Har googlat lite men går fortare att svara här :)

Nix. Ingen månadskostnad. Men om du går med i Playstation Plus så får du lite gratis spel att ladda ned varje månad, utökade möjligheter till onlinespel etc.

Jag har haft min PS4:a i ett år nu utan medlemskap, men gick faktiskt med igår. Kostar typ ingenting.
 
Last edited:

Poolboy

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2015
Ort
Sollefteå
Hoj
Yamaha YZF 600R -96
Hej tänkte tjöpa mig ett ps4. Är det någon månadskostnad eller nått sånt? Har googlat lite men går fortare att svara här :)

Ingen fast månadskostnad men som Starstriker nämner så kostar det att ha Playstation plus...tror det går på 480 för ett år, har haft min ps4 sen releasen och den är riktigt bra....batteritiden på handkontrollen är ju långt ifrån den bästa.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Öhm om du syftar på tidigare lösa rykten startade av lite blandat folk sen gta5 släpptes typ så är det inte riktigt lika löst baserat denna gång.
Infon finns numera på loadscreen inne i själva spelet.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top