PS3, Xbox el Wii....

Jag vet, jävla fån att släppa det på våren liksom.
Orka sitta inne med tv-spel i maj.

Jag spelade det idag, min bror var och hämtade det inatt hehe :tummenupp

Min personliga åsikt är, ska du enbart spela och gärna över internet = Xbox360. Ska du även använda som mediacenter, blurayspelare m.m = PS3. Partylira = Wii. Så alla 3 konsoler är bra, fast bättre på olika saker.

men JO TJENA!

Xbox och PS3 har ingen stor skillnad i spelupplevelse,
dock KOSTAR xboxen för att spela på internet, något som är gratis på ps3an,
så det är ju bara att glömma att det skulle vara ett plus för den.

Överlag är PS3 absolut bäst, Kvalitétskänslan är dessutom oslagbar.

Last edited:
Det var grymt va?
Fan vad jag kanske ska köpa en PS3 och ett GTA. Kanske kanske.

Inte så jäddrans banbrytande mer än lite häftiga saker som helt ny fysik
(Ja jäddrar vad svampiga och sladdriga jänkebilarna är nu).

Och solljuset har brantare vinkel på kvällen, samt ljudet ändras t ex
om du befinner dig i ett parkeringshus så låter motorljudet och allt annat lite ihåligt och ekande.

I övrigt saksamma, men GTA är roliga spel så samma stuk med förbättringar är bara plus :)

Slutsats: Köpvärt och kommer nog ge endel roliga timmar när man har tråkigt :)

men JO TJENA!

Xbox och PS3 har ingen stor skillnad i spelupplevelse,
dock KOSTAR xboxen för att spela på internet, något som är gratis på ps3an,
så det är ju bara att glömma att det skulle vara ett plus för den.

Överlag är PS3 absolut bäst, Kvalitétskänslan är dessutom oslagbar.

Får jag då fråga meningen med att lägga dom dryga 2000:- extra en PS3 kostar om du enbart ska spela? Shit du, Xbox Live KOSTAR inte ens 35:-/månaden om du köper ett 12-månaders abonnemang. :tummenupp

Får jag då fråga meningen med att lägga dom dryga 2000:- extra en PS3 kostar om du enbart ska spela? Shit du, Xbox Live KOSTAR inte ens 35:-/månaden om du köper ett 12-månaders abonnemang. :tummenupp

HDMI, Blu-Ray, Trådlöst internet, Kvalitén, Ljudet (ljudlös oftast, mot xbox som låter som en ångbåt).

Har du provat Xbox 360, Playstation 3 och Wii?

Det har jag och jag hade valt PS3 ALLA gånger om, trots priset.

Jag vet att jag inte har många argument, Men prova både xbox och ps3,
så tror jag att du hellre vill ha ps3 med.
Har en polare som köpte xboxet istället, han blev imponerad och avundsjuk när han sen fick se mitt ps3.

Edit: och förutsätter vi att du får vänta 5 år på nästa konsoll så har du lagt ner mellanskillnaden (2100kr) på Live :hihi

Last edited:
Var på gång att köpa PS3 för 1 mån sen, men köpte lite andra leksaker istället. Men det blir nog en PS3 nu, vill ju ha den som är kompatibel med PS2 spel, kommer det någon sådan PS3 igen ??????

HDMI, Blu-Ray, Trådlöst internet, Kvalitén, Ljudet (ljudlös oftast, mot xbox som låter som en ångbåt).

Har du provat Xbox 360, Playstation 3 och Wii?

Det har jag och jag hade valt PS3 ALLA gånger om, trots priset.

Jag vet att jag inte har många argument, Men prova både xbox och ps3,
så tror jag att du hellre vill ha ps3 med.
Har en polare som köpte xboxet istället, han blev imponerad och avundsjuk när han sen fick se mitt ps3.

Edit: och förutsätter vi att du får vänta 5 år på nästa konsoll så har du lagt ner mellanskillnaden (2100kr) på Live :hihi

Ser fortfarande inte någor argument som enbart gäller spelande? Ljudet stör man sig inte på när man spelar ändå, HDMI finns på 360, trådlöst går att köpa till 360??

Och ja, jag har testat alla 3 konsoler. Gillar alla 3 på sitt sätt.

Finns inget förutom att äga en Bluray-spelare som skulle få mig att köpa en PS3 i dagsläget.
Speciellt inte när Gears Of War 2 kommer i höst ;)

Ser fortfarande inte någor argument som enbart gäller spelande? Ljudet stör man sig inte på när man spelar ändå, HDMI finns på 360, trådlöst går att köpa till 360??

Finns inget förutom att äga en Bluray-spelare som skulle få mig att köpa en PS3 i dagsläget.

Om du anställer 360 indiska tekniker under 360 månader så kan de antagligen få din 360 att levitera, suga av dig och spela ps3-spel. Allt detta simultant!

Var på gång att köpa PS3 för 1 mån sen, men köpte lite andra leksaker istället. Men det blir nog en PS3 nu, vill ju ha den som är kompatibel med PS2 spel, kommer det någon sådan PS3 igen ??????

De har ju precis tagit bort dem så det är inte troligt att det dycker upp något inom en snar framtid, nej.

Däremot kan det ju komma någon special-utgåva om något år för att få sälja fler.

Detta är dock enbart spekulationer då jag inte har en aning eg.

Last edited:

Nej enbart spelandet sa jag ju att det inte skiljer så mycket :)

Det är den totala känslan jag vill ha och då är PS3an rätt för mig, du får tycka om vilken du vill :tummenupp

BTW. spelar man på låg volym, t ex på natten så kan man störa sig på ljudet.

Nu när gta 4 har kommit ut måste man nästan införskaffa sig en konsol men ska det vara en ps3 eller en xbox360?:va Grand turismo kommer ju snart men endast till ps3 om jag fattat det rätt.

Vill helst kunna vara lite olaglig av mig och ladda ner spelen som man kunde göra på dem gamla konsolerna.

Kan någon av dem köra brända filmer?

Edit:Har läst lite i tråden och fanns det en tidigare version som klara ps2 spel också men som dem nu har tagit bort?

Last edited:
PS3:an är inte knäckt (ännu?), så till den får man vackert köpa spelen. Det finns iso-filer till PS3 spel att hämta, men man kan alltså inte göra något med dom...
Om det nu blir knäckt någon gång, bör du ha en hyfsat snabb lina för att hämta spelen, eftersom de kan ligga uppåt 20Gb :gnissla
BD-brännare och BD-media är dessutom rätt dyra.
Så skall du hämta gratisspel är det 360:n du skall ha. Jag sålde min eftersom jag inte stod ut med att lyssna på det j--la tröskverket. är dessutom erkänt dålig kvalitet på krysslådan, och när du flashat det gäller inte garantin längre.
PS3 är kanon för filmtittande. Du kan köra DivX direkt från USB-minne, så slipper man bränna skivor med film.
Kanonbra BD-spelare får man på köpet med PS3:an, så jag rekommenderar jag över 360.
Själv spelar jag mest på min WII just nu. Har precis skaffat Wii Fit inför Beach -08 :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park