PS3 Grand Turismo 5 Sporthojs-kamp

Min S2000 från 2006 har 525pp.
Då är den utrustad till "max".

Bättre att vi köper färdiga s2000 och bygger om.
Vi får ju även olika färger på bilarna då med.

PP gär att ställa ner genom att lägga på ballast eller sänka hästkrafter.
PP540 tycker jag är bra.
Allt av utom abs på och slipstream weak?
Jag kan nog starta och preppa rummet.
Då får jag lägga ut rumsnumret längst bak i tråden.
Bara så folk inte letar i första inlägget.

Låter bra!

Tja, Amusen har väl över 540 vill jag minnas? Eller kanske var det inkl trim...

Jag testade lite wear igår och "Fast" funkade. "Very Fast" blir helt sjukt för då är däcken slut snabbare än vad ett varv tar och det är rent av så att man redan med nya däck kan få överhettade snorhala däck om det sladdar lite för mycket.
Ska testa "medium" ikväll efter att tjejen somnat.

Maestro öppnar väl banan om jag förstod hans inlägg rätt...
Menade fast... Det är "very fast" som gör att racing hard och tanka/bytadäck varannat varv det enda uppenbara i min värld vilket är rätt trist. Tar vi bara fast finns en mängd olika stategier som öppnar sig.

Tänkte att 540 är mer lagom för alla. Då kan man köra en ren s2000 på 525 pp och ändå köra lika snabbt som alla andra. + att tempot blir mer lagom.

...Tänkte att 540 är mer lagom för alla. Då kan man köra en ren s2000 på 525 pp och ändå köra lika snabbt som alla andra. + att tempot blir mer lagom.

Håller med.
Tror det blir tätast race där runt 540PP nånstans. :)

Menade fast... Det är "very fast" som gör att racing hard och tanka/bytadäck varannat varv det enda uppenbara i min värld vilket är rätt trist. Tar vi bara fast finns en mängd olika stategier som öppnar sig.

Tänkte att 540 är mer lagom för alla. Då kan man köra en ren s2000 på 525 pp och ändå köra lika snabbt som alla andra. + att tempot blir mer lagom.

Även "fast" ger ett ganska snabbt slitage så jag tror nästan ditt första förslag om "medium" kan vara bäst ändå. Om någon undrar så är det fyra steg och jag minns inte exakt vad de två första heter men ettan är noll slitage, tvåan är alltså "medium/normal", sedan kommer "fast" och till sist "very fast".

pp 540 går nog tillräckligt snabbt.

Sen får vi se om jag kan vara med eller inte... Skulle iväg och jobba hela helgen men nu vill firmabilens automatlåda inte riktigt vara med efter ett halvårs vintervila.

...Sen får vi se om jag kan vara med eller inte... Skulle iväg och jobba hela helgen men nu vill firmabilens automatlåda inte riktigt vara med efter ett halvårs vintervila.

Lägg ut ett inlägg (lr PM) strax innan 20 så jag vet om jag skall öppna eller inte.

Klart du ska va me! :tummenupp

Lägg ut ett inlägg (lr PM) strax innan 20 så jag vet om jag skall öppna eller inte.

Klart du ska va me! :tummenupp

Öppna banan du så får vi se om jag hinner hem till starten. Första inlägget i tråden har den mesta info du behöver för inställningarna. Sen är väl inget skrivet i sten här.

Jag föreslog tidigare att skjuta på rejset en timme. Start kl 21:30 så bör målgång ske kring 23:30 med 12 varv.

...Jag föreslog tidigare att skjuta på rejset en timme. Start kl 21:30 så bör målgång ske kring 23:30 med 12 varv.

Låter helt OK för mig.
Om det är någon som INTE vill starta 21:30 så hojta till.
Annars tycker jag du ändrar starten i första posten till 21:30.

1472 6118 4259 7709 8422
Vi kör nutb ett par timmar.

Toarulle toarulle, toooarulle!

Jag kanske är med om vi inte spelar nån match med laget i NHL ikväll.

Vi kör som det står i första inlägget. Jag fick inte fixat firmabilen så jag har inte jobbat i helgen och kan vara med oavsett tid.

Står inte med i första inlägget. Jag vill självkart vara med!

High wear verkar ju roligast. Dvs "näst högsta läget" very high för extremt och väldigt få strategier.

Medium händer det för lite.

PSN R1kard77

By the way. Boost off i detta racet. Annars kan vi lika gärna köra 2 varv.

All taktik blir tillintetgjord.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph