PS3, bristvara eller?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tänkte jag skulle skaffa mig ett PS3 att fördriva eventuella lediga dagar med men det verkar vara dåligt med såna på lager i butikerna. Är det Sony som inte klarar av att få fram konsoller?

eb games har inne. va runt i ett gäng butiker i veckan o skulle köpa.. alla hade slutsålt men eb hade en hel drös så prova där

Köp begagnat, bara det är med kvitto och garanti kvar så är det ju lugnt. Kan man komma undan billigare och så får man med lite mera spel, oftast.

60versionen e mycket svår att få tag i men 40 borde finnas men nu ãr det lågsãsong så många avvaktar att köpa in lager tills hösten. Kollat pricerunner ang fler inköpssttãllen?

Tack o lov att man fick tag ps3 60 versionen förra sommaren:) den e grym:tummenupp

Vad e skillnaden mot 40 gig? :rolleyes:

Mediamarkt hade ett gäng på hyllan, dock inget vidare pris då bara konsollen utan spel kostade 4300:- :(
60Gb är tvärkört sedan länge, finns inte någonstans i Europa mig veterligen. Kanske i staterna, men då kanske du får strula med konverter etc.
Å andra sidan så är skillnaden minimal om du inte sitter på en bunt ps2-spel (original). Lite mer features med bla fler usb, minneskort-hantering och nåt annat skit. Onödigt mao, även om jag prompt skulle ha en 60Gb...
Hur som helst, oavsett priset på denna konsoll så är den värd varenda krona. Jag hade betalat det dubbla om jag var tvungen och hade vetskapen då om dess grymma prestanda etc.

eb games har inne. va runt i ett gäng butiker i veckan o skulle köpa.. alla hade slutsålt men eb hade en hel drös så prova där

EB Games i...?

Köp begagnat, bara det är med kvitto och garanti kvar så är det ju lugnt. Kan man komma undan billigare och så får man med lite mera spel, oftast.

Nej tack, prisskillnaden är ytterst marginell så då köper jag hellre nytt.

Kollat pricerunner ang fler inköpssttãllen?

Japp, har kollat. Finns på några ställen men verkar vara ganska sällsynt. När jag vill ha något så vill jag helst ha det igår så jag hade tänkt slippa skicka efter. :D

Å andra sidan så är skillnaden minimal om du inte sitter på en bunt ps2-spel (original).

Har inga ps2-spel... sist jag hade ett tv-spel var det sega som gällde... 16-bitars :yoparty

Edit: Vad fan hette den blåa igelkotten? :va

Last edited:
Japp, har kollat. Finns på några ställen men verkar vara ganska sällsynt. När jag vill ha något så vill jag helst ha det igår så jag hade tänkt slippa skicka efter. :D

Har inga ps2-spel... sist jag hade ett tv-spel var det sega som gällde... 16-bitars :yoparty

Edit: Vad fan hette den blåa igelkotten? :va

The Hedgehog

/:tuttar 2old:gnissla

Bifogat

• Sonic_The_Hedgehog_-EUR-.JPG
    Sonic_The_Hedgehog_-EUR-.JPG
    39.4 KB · Visningar: 33
Nej tack, prisskillnaden är ytterst marginell så då köper jag hellre nytt.

När jag köpte min konsoll var det billigaste i butik som fanns hemma, ett paket med två skit-spel 4699. Detta var i början av Juni. Kollade Elgiganten, onoff, Siba, EB-games, m,m... någon butik skulle ha 4500:- för bara konsoll, utan spel.

Så jag köpte mitt begagnade med 5 spel. Devil may cry 4, Tony Hawk, Motorstorm, Sonic och Call of Duty 4. Kostade mig 4000:-.

Enligt Sony's chef så kommer 80gb-versionen dyka upp i Europa 27 augusti i år. Då för 399Euro. Så kan du vänta en stund så ska du köpa denna version. Om den inte blir försenad förvisso, men inget sagt om det ännu.

Tror det är du som behöver skaffa det...jag trodde ingen kunde missa att se att det stod Sonic på bilden....(o de vet väl ändå alla :tungan )

bra räddning va:hjälm

Kallar du mig gammal? :mad:

;)

När jag köpte min konsoll var det billigaste i butik som fanns hemma, ett paket med två skit-spel 4699. Detta var i början av Juni. Kollade Elgiganten, onoff, Siba, EB-games, m,m... någon butik skulle ha 4500:- för bara konsoll, utan spel.

Så jag köpte mitt begagnade med 5 spel. Devil may cry 4, Tony Hawk, Motorstorm, Sonic och Call of Duty 4. Kostade mig 4000:-.

Har kollat begagnat och hittat 2 st utan spel och båda är 400:- billigare än nytt utan spel. Har sett ett par stycken med spel oxå men de ville ha 6-7000:- och då var det med spel som inte är intressanta för mig.

Enligt Sony's chef så kommer 80gb-versionen dyka upp i Europa 27 augusti i år. Då för 399Euro. Så kan du vänta en stund så ska du köpa denna version. Om den inte blir försenad förvisso, men inget sagt om det ännu.

Det regnar NU... :D

Vad kommer skilja den versionen från de som finns nu? Förutom det uppenbara med större HDD...

Edit: Går det förresten att byta ut hårddisken om man skulle behöva mer utrymme? Vad är det för typ av HD? Vanlig 3½ tum eller har dom mekat ihop nåt eget svindyrt?

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back