PS2 vs XBOX

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tänkte köpa mig nåt begagnad. Gärna chippat så man slipper göra det själv. Jag har inte så mkt erfarenhet av dessa så motivera gärna era åsikter. Just nu känner jag lite mer för XBOX. Är det ung. lika mkt bilspel till båda typerna? Är det kontrollerna lika dyra?
Kommer säkert på fler frågor på vägen...

Till saken:
Ska jag välja XBOX eller PS2? :gnissla

Har kanske DU nåt att sälja här i gbg?

XBOX. Går att använda till så mycket mer än bara till att spela på. Mediacenter som finns till de chippade varianterna är grymt snyggt och bra/lättanvänt.

CJ900RR skrev:
XBOX. Går att använda till så mycket mer än bara till att spela på. Mediacenter som finns till de chippade varianterna är grymt snyggt och bra/lättanvänt.

Håller med. Förutom en bra mediadel finns ett gäng bra bilspel till boxen. Har fastnat för Forza motorsport :tummenupp

En del kommer säkert svara på att PS2 har mer känsla i spelen men jag klarar mig gott på min XBOX. Kanon att koppla ihop med datorn så kan man köra med mediacentern och kolla på filmer från datorn mm!

Skaffade en XBOX, chip & 160Gb och lämnade in. 2000:- färdigt och klart. Lillsyrran ska få den i julklapp laddad med diverse godsaker :D

Jag har haft båda! Tycker fortfarande att krysslådan var överlägsen på alla punkter. PGR2, burnout etc. är ju klockrent att spela där. På PS2 var det grand tourismo som gällde vilket var rätt ok det med.

ps2 all the way om du ska spela. Sen har jag datorn till att lyssna på musik och se filmer med. Xbox fantasternas starkaste argument verkar alltid vara att det går göra så otroligt mycket med den men jag har svårt att se varför man ska koppla ihop tvspelet med datorn för att kunna göra samma sak med xboxen som med datorn fast mindre smidigt.

honkiie skrev:
ps2 all the way om du ska spela. Sen har jag datorn till att lyssna på musik och se filmer med. Xbox fantasternas starkaste argument verkar alltid vara att det går göra så otroligt mycket med den men jag har svårt att se varför man ska koppla ihop tvspelet med datorn för att kunna göra samma sak med xboxen som med datorn fast mindre smidigt.

Jag har inte datorn och projektorn i samma rum, däremot står xboxen där och glänser! Sen kan man ju kräkas på PS2 handkontrollerna.

Need for speed most wanted till xbox är kul.

Rigge skrev:
Jag har inte datorn och projektorn i samma rum, däremot står xboxen där och glänser! Sen kan man ju kräkas på PS2 handkontrollerna.

Need for speed most wanted till xbox är kul.

Haha, det där argumentet är däremot första gången jag har hört. Har aldrig hört någon som har xbox klaga på ps2 handkontrollerna :)

Edit: jag har haft alla tre men jag sålde xboxen, tyckte inte det kom några konsolspecifika spel som var riktigt värt det. Ps2 är bäst i medel men när gamecube är som bäst så är den tveklöst bäst.

PS 2 eller PS över huvudtaget har de bästa/skönaste kontrollerna!:fakta

Små plastiga grejer som ger antingen fullgas eller tvärnit när man lirar bilspel, hur kan dom va bättre än XBOX:ens supermaffiga kontroller?

Rigge skrev:
Små plastiga grejer som ger antingen fullgas eller tvärnit när man lirar bilspel, hur kan dom va bättre än XBOX:ens supermaffiga kontroller?

eehh.. har du ingen känsla i tummarna eller?
eller kör du snikvarianten .. dvs billiga kopior istället för orginalet?

de e nara å trycka löst så får man mindre gas/broms

eller du kanske gillar dem grova å stora.. å därför föredrar krysslådans mastodontprylar?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg