PS2 Slim problem.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tja.

Har haft min playstationkonsol 2 slim (det lilla smala. mod nr SCPH-70004) år lr nåt nu och jag har haft de chippat nästan hela den perioden. nästan bara spelat brända spel...
Men nu är det så att jag antar att läsaren har valt att säga upp sig. När jag stoppar i ett brännt spel så låter den lite konstigt men börjar ändå ladda. går sjukt segt men kommer ändå framot och när man har suttit så en bra stund så tröttnar man och stänger av.

Någon som vet om det är läsaren eller om de e nåt annat som e pajj. har läst lite på andra forum där det tydligen är något annat som har med läsaren att göra som kan pajja. = billigare att byta.

Det är även så att min morbror som gav mej det i födelsedagspresent köpte till en tilläggsförsäkring på skiten som fortfarande gäller och jag tänkte försöka använda den. Någon som vet vad den täcker? täcker den om läsaren pajjar och kan dom se att den är chippad (den är plomberad och jag antar att jag inte får en ny konsol när min är två år gammal)? Om den nu inte täcker kan man göra en liten fuling å typ "oj jag tappade den i golvet" eller något annat i den stilen?

blev nog lite luddigt men jag vill alltså veta om det är läsaren som är pajj lr inte och om en vanlig tilläggsförsäkring hos typ siba (vettefan var dom köpte den) täcker detta fel.

Ha d gött // Linus

sånna symptom har jag med.. fast mitt PS2 har jag haft sen releasen :)
läsaren står å tuggar å hittar knappt skivorna ibland

sånna symptom har jag med.. fast mitt PS2 har jag haft sen releasen :)
läsaren står å tuggar å hittar knappt skivorna ibland

Det är ett välkänt problem som har med lasern att göra. Börja med att rengöra den med tops+alkohol. Funkar inte det måste man ställa om detn. Det finns nån liten skruv nånstans man vrider på. Gjorde det själv för nåt år sen.

Googla så kommer ni hitta massor, men räkna med att det är ganska pilligt.

Det är ett välkänt problem som har med lasern att göra. Börja med att rengöra den med tops+alkohol. Funkar inte det måste man ställa om detn. Det finns nån liten skruv nånstans man vrider på. Gjorde det själv för nåt år sen.

Googla så kommer ni hitta massor, men räkna med att det är ganska pilligt.

måste jag inte plocka isär konsolen då? vill inte sabba plomberingen nömligen innan jag har provat att få ut nåt på försäkringen.

har sökt en jävla massa på google men jag hittar bara hur man plocka isär den och byter läsare å grejer. kan tänka mej att de finns mer till vanliga ps2an men till slimen är det sämre. lr?

Edit: Jag får tacka så hemst mycket för tipset med sprit och tops. provade de direkt och det verkar funka utmärkt:yoparty Tack än en gång.
:pussa

Last edited:
vad för typ av alkohol?

funkar de med T-röd, aceton eller lite gammalt hembränt typ?

å vart får man tag på sån alkohol?

vad för typ av alkohol?

funkar de med T-röd, aceton eller lite gammalt hembränt typ?

å vart får man tag på sån alkohol?

Jag vet faktist inte. jag hittade sån vanlig sårsprit hemma å skåpet och det funkade. kan nog funka med aceton och sådant oxå men jag vågar inte rekomendera det.

Jag vet faktist inte. jag hittade sån vanlig sårsprit hemma å skåpet och det funkade. kan nog funka med aceton och sådant oxå men jag vågar inte rekomendera det.

Aceton funkar, men INTE på plast (det löser plasten)
Se till att ta aceton UTAN olja (alltså inte den mamma har när hon tar bort sitt nagellack)

så du är säker på att det inte är en plastlins i PS2an?

för annars kilar ja å köper sårsprit eller liknande

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...