Prylgalenskap och konsumtion

Zee skrev:

HAHAHAHA!
Finns du paw ricktigkt? Du har precis ställt dig i skaran med Gulleplutt och Brassarn. Helt otroligt alltså. Det är så att man blir häpen föffan, hehehe.. :D :D :D

VAR
skriver jag att jag oroar mig för att folk ser mig som en looser?

Den enda rimliga förklaringen jag kan hitta för dig är att du ligger på fel sida av IQ-60-gränsen. :dummer

Edit: Kom igen nu, erkänn att du gör dig dum? Du kan väl inte va så korkad på riktigt... va? Jag kan fan inte låta bli att skratta åt dig, grabben! Pinsamt föffan..

Även om vi har våra tvister Mackan så förstår du svenska iaf! :nicka Man behöver inte upprepa saker o ting för dig, och inte heller förtydliga långt in i absurdum.

Du ser att SFI-undervisningen börjar ge lite pay-off, huh? :)

*Suck*
Vem Gulleplutt och Brassarn är vet jag inte, och jag bryr mig inte.
Uppenbarligen var det här en öm punkt för dig.
Utveckla dina argument och påstående istället för att bara repetera dig som en hackig skiva, och diskutera utan en massa personangrepp så kanske lära dig nåt.
Och du, skippa alla smileys, stora radavstånd och versaler nästa gång :7peta

McFille skrev:
*Suck*
Vem Gulleplutt och Brassarn är vet jag inte, och jag bryr mig inte.
Uppenbarligen var det här en öm punkt för dig.
Utveckla dina argument och påstående istället för att bara repetera dig som en hackig skiva, och diskutera utan en massa personangrepp så kanske lära dig nåt.
Och du, skippa alla smileys, stora radavstånd och versaler nästa gång :7peta

Den enda ömma punkten jag har är min irritation på din enorma idioti som sätter nya mått här på forumet. Jag behöver inte utveckla mina argument alls eftersom jag förtydligat precis vad jag menar flera gånger, medans du inte har något konkret alls att komma med. Det är du som tror dig vet ngt speciellt med din förmåga (:3freak + :rolleyes: ) att läsa mellan rader osv, därav gav jag dig extra plats mellan raderna i sista inlägget av mig så att du får chansen att blända oss med din smarthet innan det bär av till Nasa för dig.

Tomten är tidig i år.

(gott om plats)

Eller vad säger du?

Last edited:
du får chansen att blända oss med din smarthet

Oss? Du och Molgan eller?
Att du orkar fortsätta, *gäsp*
Jag har skrivit det jag ville skriva, gå ut och gör något kul ikväll istället för att sura framför datorn. :pannkyss

Jag tycker det här med överkonsumtion har blivit mycket värre de sista åren när ränteläget varit fördelaktigt gissar att många lever över sina tillgångar. Tycker även att folk tappat respekten för pengar -1.6 miljoner för en 2a på 50 kvm e väl inte dyrt :kocko
Tror att många bränner sina skepp för en lång tid framöver detta påminner om tidigt 90 tal då folk lånade pengar till spekulation helt i linje med bankens tyckande.
I början på 90 talet flyttade en ny familj in på vår gata när dom löste huslånet frågade bankmannen om dom var intresserade av aktier och dom svarade att jodå.
Då frågade bankmannen om dom inte skulle låna en xtra miljon att spekulera för vilket dom gjorde.
Sen minns jag att när jag var i 9 års åldern kunde jag extra knäcka på att panta mannen i husets ölburkar en stund senare hängde han sig i källaren :(
Vet att detta är ett skräckexempel men jag tror man skall komma ihåg att det är inte kalleanka pengar man lånar bara för att räntan är låg

Frågan är ju snarare hur man tar sig runt hysterin att konsumera mera!!
Vårat samhälle har ju ingen Tyler Durden att sluta sig till, som jag känner till iaf..

Min mor tjatar hela tiden om att jag behöver nya grejor o kläder.. Alltid mer, mer, mer och mer!!
Hur ska man då göra för att komma ur detta?
Jag försöker, jag intalar mig själv att bara för att människor är blyga så är dom inte töntar, jag försöker omvärdera mina åsikter kring invandrare och andra grupper hela tiden men faller fort in i gamla vanor..
Samma med konsumptionen, någon som trimmar en gammal 240 är för mig en idiot för att han kunde lägga pengarna på en nyare bil med samma effekt som han får ut efter trimmet men samtidigt en nyare bil..

Om dennna killen nu är lyckligt med sin 240 borde jag inte då försöka lära mig något av honom?
Men vad fan ska jag lära mig?
Han e ju en idiot, nyare bil, samma pengar, lika effekt..
Vad är det i den ekvationen jag missar? Missar jag något öht?

Så, hur fan ska man bli av med sin prylmani?
Jag vill vara lycklig utan den senaste telefonen!
Varför har jag jeans för 1300:-?

Snälla Bullen, hjälp mig!!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing