Pruttrör, Hornet 600-02..

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
S1000R, -2025
Har ovanstående hoj och gillar den skarpt, förutom ljudet! Den låter ju som en strypt svan under 10000 varv, däröver låter den OK. Därför är jag nu tvungen att kasta mig ner i Slipon-träsket.

Jag är hyggligt grön på området (det också..) och har därför lite frågor:

- Måste gasarna ombestyckas eller funkar det ändå?! (Det behöver inte bli mer pulver, bättre ljud nöjer jag mig med än så länge..

- Finns det några system som låter lite bättre (läs:mer) men inte så mycket att alla poliser i hela stan vet var man är?

Ni som har en likadan Hynda med sport-pruttrör får gärna tala om hur det låter, även andras synpunkter/råd mottages tacksamt!

/Johan

Jag har köpt ett slipon till min Hornet. Det är en kille i Landskrona så beställer hem slipon från England. Mitt är ovalt med rostfritt stål som har riktigt bra glans. Blåset är riktigt snygg och den låter riktigt skönt, dovt ljud som ryter lite på topp. Kostade 2600 kr. Det jag inte är nöjd med är leveranstiden. Tog 1,5 mån att få mitt :mad: Men det berodde mest på att jag fick fel klämma till blåset så den var tvungen att beställas om. Annars tar det nog 3 v vilket är normalt. Passformen är hyffsad men blåset hänger "nära" hojen vilket är snyggt men jag som har 190 däck bak, så kan däcket slå i blåset om man t ex gör stoppie. Går nog att fixa en egen lösning på detta men man ´tycker ju att blåset ska passa perfekt. Men sånt får man kanske räkna med när priset är som det är. Tex micron blås till hornet kostar 5000 kr och leo vince kostar 4000 kr.

Jag skickar ett pm till dig med nummret till killen i Landskrona.

\Masonit

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back