prutar inte folk?

vobbla

0 landskamper
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
ingen(tidigare:XV750, zx12a naken, hornet 600, järnsportster-65a)
Satte in en annons här på sporthoj för några dagar sen och ingen har hört av sig. Så nu undrar jag om folk slutat att pruta eller om ingen är intresserad av en juste streetfighter? :clown

vobbla skrev:
2104806 Satte in en annons här på sporthoj för några dagar sen och ingen har hört av sig. Så nu undrar jag om folk slutat att pruta eller om ingen är intresserad av en juste streetfighter? :clown

Vart e annonsen?

Undrar samma sak. Inte en kotte som ringt på min annons (blocket och sporthoj) utom en som undrade över mitt slipon. Inte ett skambud ens på snart en månad. Konstigt.

Det är fan inen lek att sälja hoj i Sverige alltså. Ingen som har råd längre verkar det som....

Hehe, jag tycker det knappt finns några hojjar att köpa ;) Iofs tittaar jag mest på Aprilia Falco/Fireblade/Zx6r/zx9r :P

Afterburner skrev:
2104896 Det är fan inen lek att sälja hoj i Sverige alltså. Ingen som har råd längre verkar det som....

Nää det tror jag är den bidragande faktorn...den yngre generationen är lite slöa med att vilja jobba....kolla statistiken på vv.se så ser man en dalande kurva på hur många som tar jörkort genom åren.

Micke_Nilsson skrev:
2104911 Nää det tror jag är den bidragande faktorn...den yngre generationen är lite slöa med att vilja jobba....kolla statistiken på vv.se så ser man en dalande kurva på hur många som tar jörkort genom åren.
men vad kostar ett körkort idag?? jag tyckte det var skitdyrt med nästan 5-10000 när jag tog det för 13 år sen.
:näsblod

nya dyra hojar e ute :rolleyes:
tur den äldsta man har är en 92 a :tungan

Mig ringer dom till iaf, tom två tomtar som kom o kollade. Bara däcksparkare, ingen av dom som verkade seriöst intresserade.
Sen är det folk som ringer o säger att dom ska komma o kolla men gör det inte, blir fan vansinnig när man ändrar sina planer för att det ska passa dom så dyker dom inte upp.

Men kanske beror på typen av hoj o de personer som den attraherar, sålde en hornet 600 på en vecka men XJR:en är knepigare fast den ligger bra till i pris.

Sålde min blade på tre dagar, sätt ett bra pris från början med mindre prutmån!

En polare sålde sin gammelblejd för ett hutlöst överpris på en vecka...

Hugget som stucket kanske, men det är väl en trängre kundkrets på speciella hojar som te.x. fighter osv?

crashtestdummy skrev:
2104938 men vad kostar ett körkort idag?? jag tyckte det var skitdyrt med nästan 5-10000 när jag tog det för 13 år sen.
:näsblod

Mitt B gick på 6k och mc på 4k.
Det är väl inte det som är den stora kostnaden. Det är väl skinställ, hjälm osv osv osv, för och inte tala om försäkringen :näsblod

Dom hojar jag har ringt på har försvunnit på nolltid. En gixxer 1000-04 som jag ringde på för någon dag sedan köpte den första som var och tittade på den. Totalt fick han över 15 samtal första dagen.

En gixxer 1000-05 gick fortare än röven också. Men den var det iofs ett riktigt riktigt bra pris på.

Så det verkar vara bra sug efter lätt beggade gixxers iaf.

Inget problem att sälja hojar om man sätter ur rätt pris mina hojar en r1 och en blejd gick på ett par dar bägge två. det är inte värt att hålla på att krångla i veckor kanske månader för att kunna prongla ut några tusen extra.

ozeo skrev:
2104953
tur den äldsta man har är en 92 a :tungan

jävlar vad tät du är då :4skrika

min nyaste är en 88a eller en vectra från 89 :yoparty

b-kortet = gratis.
a1 = inte röka eller snusa.
a = uppkörningskostnaden (ca. 600:- ?) & 3 lektioner (ca. 1800:-)

Last edited:
vobbla skrev:
2104806 Satte in en annons här på sporthoj för några dagar sen och ingen har hört av sig. Så nu undrar jag om folk slutat att pruta eller om ingen är intresserad av en juste streetfighter? :clown
Själv så brukar jag gå efter utgångspris, är det för högt gallrar jag bort. Pruta räknar jag bara med att göra om det visar sig finnas någon defekt som säljaren missat att informera om.
Samma om jag säljer själv, sätter priset nära det jag vill ha. Mest bara en symbolisk prutsumma så man kan säga "du får den för".

ta bort flameshandtagen så kanske fler ringer? ;)

Annars är det väl så att fighters fortfarande är lite av ny mark för de flesta hojåkare...

Back