Pruta på ny mc ?

Boka den redan nu. Ju fler de beställer desto bättre pris får dom. Om dom inte redan gjort sin beställning.

En liten idé kan ju vara att kolla upp om det finns flera som är intresserade av en flong ny och samordna köpet... Om ni är, låt oss säga, 2-3st (eller rent av fler) som skall ha nya hästar hos samma handlare - så är de flesta mer sugna på att gå ned i pris om ni kör ett litet "gruppköp".

Ju större deal, desto bättre priser - fungerar i de flesta fall!

man kan alltid pruta, sen om det bli 4000:-,ok, och rabatt på pipor eller lägga in lite extra lull-lull som andra blinkers m.m....kör på och lycka till...
Du kan inte få mer än ett nej.

vad blir försäkringen på den? vilket bolag? hur gammal är du? om man får fråga // leif

Ett hett tips är att tigga till sig ett effektsystem och ommappning, kanske även en gratis service eller två.

Jag var nära på att köpa hoj på Biscaya (dock inte ny), men säljaren var inte intresserad av någon förhandling utan erbjöd mig lite rabatt på kläder istället för att ta förhandlingen seriöst, så då köpte jag en helt annan privati stället. Pruta på flera ställen. Det har mycket att göra med vem man förhandlar med.

tjenare leifdaman! z 1000 sx -11 bilsport 5800 senior helförsäkring helår,helt ok för en ny hoj som denna.ej storstad. ser att du har en ganska ny z 1000.på bilsports lista finns sx inte med,men samma som z 1000.

Last edited:
Jag vet inte men 10% låter optimistiskt om det inte är någon kampanj eller rabatt från någon leverantör anser jag, annars är det ju inte så jävla konstigt att var och varannan mc-handlare går omkull då man inte håller marginalerna uppe.

Har köpt många/bara nya hojar och även bilar genom åren, vet vad man kan få ut:)

som andra skrivit tidigare. se till att du får så mycket tillbehör som helst till hojen. enklare än att pruta på själva priset. av egen erfarenhet rätt nyligen gick det inte att pruta särskilt mycket på hojen men det var desto enklare att få tillbehör o skit till. min var dessutom extrautrustad till priset av standard. ändå lyckades jag prångla till mig kolfiberslipon, skyddsutrustning till ett jäkligt bra pris(iaf enlig mig).

sen beror det väl helt o hållet på NÄR du går in o beställer den.. går du in o beställer en ny hoj när alla andra gör det (dvs högsäsong för firman) lär du ju få en kallare hand än om du gör det imorrn eller efter nyår(sk offseason). själv beställde jag min när säsongen i stort var över (iaf för handlarna.)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti