Pruta på ny mc ?

meckar Lasse

larza
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
cbr 1000
hej! jag funderar på ny mc till våren,jag undrar va som är skäligt att betala för en mc, med ett pris enligt lista på 140 000,inget inbyte.är priset förhandlingsbart?

beror på handlaren men generellt brukar det vara lättare att få med saker på köpet... nytt mc-ställ?

Spontant förövrigt beror det på vilket sug de redan har efter hojen. Finns den i lager yada yada. snitt 4-14k torde vara normalt beroende på förutsättningarna

Har du pengarna redan så släng fram 120lök och låt dem sniffa. Det kan fungera bra ibland... Verka bestämd och fråga om de vill ha dealen eller ej. Annars kan du ju sätta 2 eller 3 handlare mot varandra.

Gå till andersssons och be om bästa pris. Gå till nilssons och säga att du fått ett pris redan på 130k och fråga om han är sugen på att sno dealen eller ej typ.

Last edited:
Du kan väl börja med att säga vad det är för modell?

Som snålänning måste jag säga att man alltid ska pruta. ;)

bara att missbjuda och invänta reaktion och sen jobba som satan att få ner priset....har funkat fint för mig fick pruta 14000kr:banana på min första nya hoj.:tummenupp

köpte min kawasaki z1000 2009 med abs står i pris på tex blocket nypris för 104.900
sedan med kampanjpris 95.0000
jag fick min för 88.000
känner jag gjorde en bra affär men man kanske blev blåst ändå :)

jag köpte kontant / utan inbyte

Eller titta efter felköp =) Kommer inte ihåg på kronan men har för mig att de 180 mil den hade gått sparade mig närmare 25000:- jämtemot en ny, var en CB1000R. Är man en "inkörare" så hur kul är de första 100 milen? :tummenupp

Eller titta efter felköp =) Kommer inte ihåg på kronan men har för mig att de 180 mil den hade gått sparade mig närmare 25000:- jämtemot en ny, var en CB1000R. Är man en "inkörare" så hur kul är de första 100 milen? :tummenupp

Ska man köra hojjen en eller ett par säsonger så håller jag med. Planerar man däremot att behålla den så hade jag prioriterat att få göra inkörningen själv. Då vet jag åtminstone HUR den är inkörd. Känns sådär att köpa en demohoj som misshandlats de första 100-150 milen.

Ska man köra hojjen en eller ett par säsonger så håller jag med. Planerar man däremot att behålla den så hade jag prioriterat att få göra inkörningen själv. Då vet jag åtminstone HUR den är inkörd. Känns sådär att köpa en demohoj som misshandlats de första 100-150 milen.

Äh felköp sa jag, inte demohoj =) Fast tror man inte att hojen i fråga klarar av bitvis hård körning i början tycker jag man ska titta på något annat :tummenupp Men det e klart det ska kännas rätt också även vid nästan nytt.

Äh felköp sa jag, inte demohoj =) Fast tror man inte att hojen i fråga klarar av bitvis hård körning i början tycker jag man ska titta på något annat :tummenupp Men det e klart det ska kännas rätt också även vid nästan nytt.

Folk skulle storkna om dom såg första gasningen sist på bandet.:D

Finns det någon handlare som sänker priset inför synen av skrynkliga tusenlappar? Tjänar mer på finansiering samt i större utsträckning säkrar servicen.

Är det inte bara gamla myter från ngn påhittad arbetskamrat? Eller är det olika i landet?

Snart börjar väl bilhandlarzigenarna ( måste älska att jag fick stavningshjälp interaktivt ) erbjuda SEB finans på sina -89 Hiace med plyfabakruta

Viljan att sänka priset handlar väl också om när du tänker köpa. Nu när det ekar tomt hos handlaren eller i maj när det är kö för att ens få provköra?

Min senaste hoj köpte jag hos handlare helt ny och fick ner den 7 lappar om jag inte mins fel köpte den i Augusti tror så det går att få ner priserna...

Men som Anna säger det beror ju lite på när man köper hojen också, köper du den nu mitt i vintern så är det ju lättare att få ner priset än i början på säsongen när försäljningen är i full gång.

Som redan sagts, de slänger hellre med extra prylar än pengar. Förhandla dig till att de ger dig de första servicesarna. Vill du har ner priset är det nog lättare med en 2009 som står i butiken än den spritt nya z1000sx som de kommer sälja utan problem när vårsolen skiner.

hej! att priset skiftar,beroende på årstid o efterfrågan är ju givet.i vissa fall kanske man får vara glad om man får någon överhuvudtaget,då är det nog bara att betala, o se glad ut. min dröm till våren, är att vara ägare till svart z 1000 sx med akrapovic slip on.det kanske inte är aktuellt med prissänkning på hojen.

8-10% brukar vara vad man normalt kan få , både på bil och MC, samt rabatt på tillbehör till MC, typ ställ, stövlar osv...

Jag vet inte men 10% låter optimistiskt om det inte är någon kampanj eller rabatt från någon leverantör anser jag, annars är det ju inte så jävla konstigt att var och varannan mc-handlare går omkull då man inte håller marginalerna uppe.

hej! att priset skiftar,beroende på årstid o efterfrågan är ju givet.i vissa fall kanske man får vara glad om man får någon överhuvudtaget,då är det nog bara att betala, o se glad ut. min dröm till våren, är att vara ägare till svart z 1000 sx med akrapovic slip on.det kanske inte är aktuellt med prissänkning på hojen.

Det där ligger nog närmare sanningen:) Tror inte att handlarna prutar på en modell som är så ny och troligen blir efterfrågan så hög på den att tillgången blir lidande. Skulle nog satsa på rejäla rabatter på tillbehör:tummenupp

När jag köpte nytt fick jag dealen 20% på hela sortimentet samt tillbehör för 25% av hojens värde. Men jag lyckades nog pricka in prylar de behövde bli av med.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti