Pruta hos handlare?

  • Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Hur mycket kan man pruta på en hoj med mycket få mil på mätaren? Hojen är en Speed 4 och jag skall köpa kläder av butiken med...om priset blir rätt...
hojen kostar 69900kr och kläderna 15000kr?
Jag betalar kontant...utan inbyte
///M
 
Gäller det johans???

Det e bara att pruta på. sluta vara svensk/skämmas och hota med att lämna butiken..
 
ducceper skrev:
Det e bara att pruta på. sluta vara svensk/skämmas och hota med att lämna butiken..

Skäms inte, vill bara veta om man kan pruta ner den och kläderna till 75kkr? Eller är det att ta i?

///M
 
Last edited:
Skulle pruta på en ny hornet. den kostade 65, dem kunde gå ner till 61900 sen hade dem inte mkt kvar av marginal. Sen så vet jag inte hyr mkt av det som är sant
 
demo

Är det en demo, så skall det inte vara några problem
Blidde det ingen monster?
 
Mingves skrev:
Hur mycket kan man pruta på en hoj med mycket få mil på mätaren? Hojen är en Speed 4 och jag skall köpa kläder av butiken med...om priset blir rätt...
hojen kostar 69900kr och kläderna 15000kr?
Jag betalar kontant...utan inbyte
///M

Men Mingves,
Kommer du inte ihåg något av tråden förra gången (då mitt nick var RoneRider)?
Informationsövertag, har handlaren oftast, vill du göra affären bättre för dig så får du se till att kolla upp hojen på bilregistret, kolla på likadana hojar "överallt" så du får en uppfattning om pris relativt sträcka, årsmodell etc.
Skaffa dej en strategi, bestäm vad hoj o utrustning får kosta, enskilt och ihop.
Förnedra inte säljaren med att säga: "det är för dyrt" skapar låsningar o meningslösa debatter. Säg istället: "det kostar för mycket (för mig)" ett sån´t uttalande öppnar mer än det låser.
Var så trevlig du kan med säljaren, känner han/hon att ni är "kompisar" så får du bättre erbjudande, tro mig.

Lycka till / Racerpelle
 
Mingves skrev:
Hur mycket kan man pruta på en hoj med mycket få mil på mätaren? Hojen är en Speed 4 och jag skall köpa kläder av butiken med...om priset blir rätt...
hojen kostar 69900kr och kläderna 15000kr?
Jag betalar kontant...utan inbyte
///M

Du säger 70k kontant + ett skinställ.
Bara att säga att dom får typ 70.. sen möts ni halvägs om dom inte ger med sig.
 
Nope, det bilir inge monster. Kostar för mycket att försäkra:(

///M
 
Det är bara att pruta på. 75 Låter rimligt tycker jag, å det värsta som kan hända är ett nej. (och att dom tycker att du är lite dum i huvudet) Men det är väl inte så farligt.
Gå å köp nu, det är en ball hoj! :tummenupp
 
75 låter helt rimligt, tror nog att de köper det, förklara vänligt att det är din budget och annars får du leta efter en annan hoj...

Som vanligt är det köparens marknad...
 
Mingves skrev:
Hur mycket kan man pruta på en hoj med mycket få mil på mätaren? Hojen är en Speed 4 och jag skall köpa kläder av butiken med...om priset blir rätt...
hojen kostar 69900kr och kläderna 15000kr?
Jag betalar kontant...utan inbyte
///M

Kollade på en R1:a -03... Och då ä'r det ju självklart att man frågar vad han kan gå ner i pris. Missminner jag mig inte så va det antingen 12 el 17000:- som jag kunde få i rabatt om jag köpte utrustning för de pengarna... Alltså... utrustning för 12-17000 kr...


Så se till att du får plocka utrustning för minst 10% av mc priset...

//Score
 
När ja köpte hoj så fick ja 15% på alla tillbehör plus kläder. De får ja fortfarande om ja köper ngt.. :tummenupp
De finns många mc-säljare så passar de inte så kan man alltid hitta ngn annan.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top