watson
Orka vara tvärtom
Någon som har en adress till en Proxy-server? (eller vad det heter.. är inte så inne på datorspåk
)
/Carin
/Carin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
watson skrev:2459283Någon som har en adress till en Proxy-server? (eller vad det heter.. är inte så inne på datorspåk)
/Carin
ewook skrev:2459290eh, varför ska du ha en address till en proxy?
CBR_Falun skrev:2459294Eehh.. är det en anonymizer du är ute efter? Dvs kunna surfa utan att bli spårad?
http://www.google.se/search?hl=sv&q=free+anonymizer&meta=
watson skrev:2459301Min ip-adress är bannad på ett forum, dock inte pga mej, utan min älskvärda sambo.... Forumägarna är dumma i huvudet och vägrar låta mej ens läsa forumet trots att de säger att jag inte gjort något fel (brudar!!). Jag har många av mina kompisar där, och det finns oxå värdefull info för mej där.... Kan du hjälpa mej, eller är du bara en moraltant?
/Carin
watson skrev:2459301Min ip-adress är bannad på ett forum, dock inte pga mej, utan min älskvärda sambo.... Forumägarna är dumma i huvudet och vägrar låta mej ens läsa forumet trots att de säger att jag inte gjort något fel (brudar!!). Jag har många av mina kompisar där, och det finns oxå värdefull info för mej där.... Kan du hjälpa mej, eller är du bara en moraltant?
/Carin
ewook skrev:2459303Säg mig, vilken väg tar trafiken, oavsett vilken proxy du använder, o vilka är det som man isf vill .. 'skydda' sig ifrån? Jo, isp'n .. så den enda som blir lurad på konfekten är adressen du går mot genom proxyn..
Om du hade läst (om) mitt inlägg, så gav jag dig en länk som torde hjälpa dig. Det enda jag var nyfiken på var VARFÖR man skulle behöva det![]()
ewook skrev:2459303Säg mig, vilken väg tar trafiken, oavsett vilken proxy du använder, o vilka är det som man isf vill .. 'skydda' sig ifrån? Jo, isp'n .. så den enda som blir lurad på konfekten är adressen du går mot genom proxyn..
watson skrev:2459318Oki.. Sorry.. Var lite för snabb där...Skriv gärna det första du skrev på svenska.. Har hela huvet fullt med snor, och är inte såååå häftig på dataspråk...![]()
Har inte Telia bredband men har hört att man kan ringa och byta ip eller nåt sånt... Äh.. Funkar inte med nån av länkarna.. De måste ha lagt in nåt skydd på forumet... Fan!Idioter!!
![]()
/Carin
Grappy skrev:2459505Har inte alla som har ADSL dynamisk IP-adress? Isåfall är det bara att förnya ip-adressen via routern eller stänga av av modem etc i ~20 minuter och sedan sätta igång allt och ansluta till sin ISP igen.
Edit: Om du har en statisk IP-adress fungerar inte detta.
Cervantes skrev:2459850Gamla Bostream kunder sitter på fast ip.. där bör det gå att ringa kundtjänst och be om ett nytt.. annars ska det gå att släppa din ip vänta en halvtimme eller nått och uppdatera ip adressen![]()
ewook skrev:2459856Om det är så att det körs enbart på ip't ja.
GuW skrev:2460081Rensa datorn på kakor så tror forumet att du är en heeeelt okänd person som tittar in, oftast är det inte svårare än så....
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |