provocerande

Status
Ej öppen för fler svar.
Kan någon kalenderbitare/hojtidningspluggare vara så vänlig och fylla på med lite kalla hårda fakta över Kawasakis framgångar så att vi får lite perspektiv på saken. För visst har de väl haft det, inte minst här i Sverige har Kawasaki varit framgångsrikt med olika modeller och förare därtill. Kralle och Pappunen är två namn som ploppar upp i minnet. Internationellt så har de tagit både WSBK och WSS titlar vad jag minns. Även i Endurance WM har väl olika team tävlat framgångsrikt? Jag tycker inte att det känns rätt att tala om en tillverkare, t ex Kawasaki, i tävlingssammanhang, undantaget rena fabriksteam i MotoGP. En racemoppe har ju inte så mycket gemensamt med sitt gatsyskon, utan det som gör skillnaden är vem eller vilka som tar den i sin hand och vad de gör med den.

Scott vann även Suzuka åtta-timmars med Aaron Sligth på Kawa.

Kawa är åttafaldiga vinnare av Le Mans 24-timmars, fyra ggr Bol d'Or vinnare.

Va fan är detta för min-hoj-är-bäst ämne (igen).

Déjà Vu som man säger....

:glömdet

Jo, jag håller med dig, men frågan var mer att någon vill tävla med en hoj som man inte har lika stor chans att placera sig bra med. I Sverige så tror jag att kawasaki hänger med heter Freddy P. Han är så mycket bättre än de andra. Hade Freddy bytt märke så hade han varit i princip oslagbar i Sverige.

Jag skulle gladeligen tacka ja till ett förarsäte i F1 hos vilket stall som helst.

Jag vill oxå ha en enkät på jobbet och att alla mina vänner är rena...oxå de med FB. Mina 999 vänner är dock en jävla massa smutsiga skitstövlar... på Face Book. Ja skälv e en usel schef som ingen i min enkät jilllar men ja jillar (och gumman) snabba turkbilar som ja drömmer om varge kväll. Kawasaki e ingen bra håj den ar dåli för den vinner inte alls. Därför drömmer ja om en Bumse som står där i fönster den har 199 hästar och motorbroms o bromsspår oxå. Ni e omogna jävlar hela bunten här på sh o ja tänker skita i att va me era jävlar.

För WSS har Honda klart flest titlar (förare).
Yamaha och Ducati har 3
Suzuki 2
Kawasaki 1
Triumph och Bimota har inga.

inte för att ja gillar kawwa på nått sätt men, det var ju just kawasaki som vann senaste WSS racet på valecia.. men det kanske redan någon har nämnt...

Ingen som vet var man hittar uppgifter på hur mycket pengar de olika tillverkarna lägger på racing?
Naturligtvis uppdelat på inriktning.
Känns som om Kawa lagt en del pengar på endurance och rally tidigare.

Ingen som vet var man hittar uppgifter på hur mycket pengar de olika tillverkarna lägger på racing?
Naturligtvis uppdelat på inriktning.
Känns som om Kawa lagt en del pengar på endurance och rally tidigare.
Rally? :va

Hur mycket de olika tillverkarna lägger får man nog leta i årsredovisningar eller annat. Kawa har nog inte lagt mer än Yamaha i WSBK t.ex. men har ju nått liknande resultat. Det är inte enbart pengar som ger resultat.

Rally? :va

Hur mycket de olika tillverkarna lägger får man nog leta i årsredovisningar eller annat. Kawa har nog inte lagt mer än Yamaha i WSBK t.ex. men har ju nått liknande resultat. Det är inte enbart pengar som ger resultat.

Jag antar att Kawasakis tävlingsbudget även omfattar deras rallysatsning med Subaru.

killen måste jobba med bokföring, eftersom han är så horny på siffror, sen tycker jag att vi alla lägger ut hur många hk vi har på hjulet,,,,,,så vet vit vi vem som har störst, dyrast o går fortast, så är det klart redan från start, så slipper vi ha sveriges största pissing contest på 200 sidor

Jag antar att Kawasakis tävlingsbudget även omfattar deras rallysatsning med Subaru.
Varför skulle det göra det?

Subaru ägs av Fuji Heavy Industries och Toyota som köpt GM's tidigare del. Du minns kanske Impreza-Saaben? Huvudkontor i Tokyo.

Kawasaki Heavy Industries är en annan koncern, där en liten del gör motorcyklar, jet-ski's och annat. Huvudkontor i Kobe.

Att dessa företag gemensamt skulle ha en rallysatsning ihop är nyheter för mig, var kan jag läsa om det?

Last edited:
ibland undrar jag varför det kommer sig att det i Tocar's trådar oftast från hans sida slutar med ett konstaterande att alla är avundsjuka på han.. konstigt det där

Varför skulle det göra det?

Subaru ägs av Fuji Heavy Industries och Toyota som köpt GM's tidigare del. Du minns kanske Impreza-Saaben? Huvudkontor i Tokyo.

Kawasaki Heavy Industries är en annan koncern, där en liten del gör motorcyklar, jet-ski's och annat. Huvudkontor i Kobe.

Att dessa företag gemensamt skulle ha en rallysatsning ihop är nyheter för mig, var kan jag läsa om det?

Hade för mig att Kawasaki var (ordentligt) inblandade i motorutvecklingen hos Subaru.
Hittar inga uppgifter.
Minns antagligen fel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT