Provkört Triumph idag!!!

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Idag har jag haft en supertrevlig eftermiddag hos Johans MC här i Gbg. Det var provkörning på Trajor :) Jag provade Rocket III, Daytona 650, Daytona 955i, Speed four och Thruxton 900.

Måste säga att Daytona 650 har ett superskönt chassi men kunde gärna ha mer krut i motorn. 955i gillade jag inte alls, märklig hoj det där.

Speed four är en bra brukshoj för den som inte kräver Speed tripple och R III var så ball så det finns inte. Den rör sig som en amerikansk bil när man gasar stillastående :)

Så till min stora förvåning, Thruxton 900 var så jävla skön på något sätt. Vinner jag på lotto ikväll blir det en R III till farsan och en Thruxton 900 till mig själv som komplement till Gixxern.

Tack och hej!!

pitte skrev:
Idag har jag haft en supertrevlig eftermiddag hos Johans MC här i Gbg. Det var provkörning på Trajor :) Jag provade Rocket III, Daytona 650, Daytona 955i, Speed four och Thruxton 900.

Måste säga att Daytona 650 har ett superskönt chassi men kunde gärna ha mer krut i motorn. 955i gillade jag inte alls, märklig hoj det där.

Speed four är en bra brukshoj för den som inte kräver Speed tripple och R III var så ball så det finns inte. Den rör sig som en amerikansk bil när man gasar stillastående :)

Så till min stora förvåning, Thruxton 900 var så jävla skön på något sätt. Vinner jag på lotto ikväll blir det en R III till farsan och en Thruxton 900 till mig själv som komplement till Gixxern.

Tack och hej!!

Håller med om att Thruxton 900 är skön.
Hel kul o köra faktiskt.

B-400 skrev:
Håller med om att Thruxton 900 är skön.
Hel kul o köra faktiskt.

Ja, man blir verkligen förvånad. Det tog inte många meter innan jag insåg att den är riktigt kul. Gamla gubbar tittar konstigt och tänker att gu va han kör med den där gamla fina mc:n och vilken konstig puckel han har på ryggen :)

pitte skrev:
Idag har jag haft en supertrevlig eftermiddag hos Johans MC här i Gbg. Det var provkörning på Trajor :) ....Tack och hej!!
Aj fasen, missade man det :(
Kul med en bra rapport iaf - tack själv :tummenupp
/F.

Foggy skrev:
Aj fasen, missade man det :(
Kul med en bra rapport iaf - tack själv :tummenupp
/F.

Inte bara hojar. De bjöd på kaffe och tre sorters kakor (gratis laddning till sthlm-maraton m a o) plus en buff!

pitte skrev:
Inte bara hojar. De bjöd på kaffe och tre sorters kakor (gratis laddning till sthlm-maraton m a o) plus en buff!
Doh! Bara för man råkar ha tentor å sån't dumt :huvet jaja... tur man har sin goa kawa att roa sig med senare :)
/F.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...