Provkört Transalp, behöver råd/stöd/kommentarer!

gluffis skrev:
2160937 Jag har åkt Africa Twin ett par år, 9600 mil stod det på mätaren när jag sålde den. Den är som Transalpen, den går o går. Ingen nämvärd rost på min, och det var en -90'a som importerades -99. Jag var oxo o provkörde lite Transalp när jag skulle köpa men AfricaTwin'en är roligare på alla sätt. Visst är den lite tyngre men så länge du inte kör runt i skogen spelar det ingen roll. Ska du dessutom ha någon bakpå så vill du garanterat ha en Afrikan.

Afrikanen rasslar det som sjutton om av drivpaketet, men det är samma på -90 och -99 som kompisen hade ;)
Argh, jag lider när du säger att ATn är goare än TAn. Anledningen är att egentligen vill jag ha en AT, de är helt klart snyggast o skönast :) Osså det här med att folk tycker de är sega när man har nån bak. Iofs är tjejen inte mer än 54kg stor, men iaf. Jag antar hur som helst att man kanske får uppgradera sig heh. Köper jag en hoj nu som är 8år gammal o fräsh så finns det väl ATer som är det om några år också, right? :banana

Den som väntar på nåt gott!

Du som jag kanske faller för "Köp kåt" när man väl bestämt sig för att inhandla :D

Tycker den som du beskriver nu verkar vettigare. :tummenupp

Kan däremot inte hjälpa dig med mysteriska ljudet...

Men lycka till och ha e najs Hoj-sommar !

ladbol skrev:
2161003 Du som jag kanske faller för "Köp kåt" när man väl bestämt sig för att inhandla :D

Tycker den som du beskriver nu verkar vettigare. :tummenupp

Kan däremot inte hjälpa dig med mysteriska ljudet...

Men lycka till och ha e najs Hoj-sommar !
:fyllisar

Ok - här kommer ytterligare en bra idé - om du vill ha nåt större, äventyrsaktigt, med karaktär... Cagiva Elefant 900? Mycket hoj för lite pengar... och en massa glada entusiaster ( :tomten ) som bara älskar en av de bästa hojar som någonsin gjorts! :tummenupp

Drar Transalpen förresten märkbart mycket bränsle jämfört med andra?

Flyer skrev:
2161383 Ok - här kommer ytterligare en bra idé - om du vill ha nåt större, äventyrsaktigt, med karaktär... Cagiva Elefant 900? Mycket hoj för lite pengar... och en massa glada entusiaster ( :tomten ) som bara älskar en av de bästa hojar som någonsin gjorts! :tummenupp
Den va inte ful heller :) Hittade bara en annons iofs, men i dagsläget tror jag att den är aningen utanför min budget tyvärr. Blir väl mer hoj nån gång senare, får nöja mig med Transalp så länge :I Den är väl inte dåligt dock, så..

rAWTAZ skrev:
2161765 Drar Transalpen förresten märkbart mycket bränsle jämfört med andra?
En Transalp drar ganska lite soppa. Ca 0.4-0.5 långkörning om man kan sansa sig lite med gasandet.

Ska bli intressant o se hur allvarligt o illa det är med det folk säger om att skjutsa på en Transalp. Har sett att det skall vara svajjigt, osså att det ska gå tungt. Humms :rolleyes:

Tack till alla som tipsat o hojtat, det betyder mycket. Har inte köpt nåt än, men det kommer väl :)

Appopå ut-o-åka, http://www.elefantriders.com/images/Gallery/MarcusTreffen/images/DSCN0929.jpg ser jäkligt roligt ut. En sån riktig tur borde man göra nån gång :banana

rAWTAZ skrev:
2162607 Ska bli intressant o se hur allvarligt o illa det är med det folk säger om att skjutsa på en Transalp. Har sett att det skall vara svajjigt, osså att det ska gå tungt. Humms :rolleyes:

Tack till alla som tipsat o hojtat, det betyder mycket. Har inte köpt nåt än, men det kommer väl :)

Appopå ut-o-åka, http://www.elefantriders.com/images/Gallery/MarcusTreffen/images/DSCN0929.jpg ser jäkligt roligt ut. En sån riktig tur borde man göra nån gång :banana

http://www.blocket.se/vi/8055659.htm?ca=23_7_s

Här har vi hojen va ? :)

Lycka till.

Intressant tråd, jag har fått för mig att köpa en sådan här maskin när jag väl har fått körkortet. :tuttar har en gammal GS 500 idag

Hur är dom igentligen, Vad ska man välja?
Har tittat lite på Bmw f650, Honda XLV 650 Transalp, Kawasaki klx 650, och Cagivan som näms i denna tråd

Orkar man åka 30 mil i sträck på en sån här maskin?

Last edited:
Öhlinare bak sitter bra på den (och på alla andra hojar med ett antal mil på mätaren.) Sen inga problem med skjuts o packning.
/u

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...