Provkört Sprinten

Bergmark skrev:
Japp, nu har jag beställt hojen! En -06:a med ABS blev det. :banana
Nya förbättrade packväskorn kommer någon gång i jan-feb 06. Får hojen om ca 2 veckor, bilder kommer... :squid

Grattis ! Bra val ! :tummenupp

Färg ??

väntar på bilder...

/ Lillebror

Bergmark skrev:
Japp, nu har jag beställt hojen! En -06:a med ABS blev det. :banana
Nya förbättrade packväskorn kommer någon gång i jan-feb 06. Får hojen om ca 2 veckor, bilder kommer... :squid
Grattis, det verkar vara en riktigt trevlig hoj. Jag älskar triple-motorn och designen på den nya ST:n är skitsnygg. Jag är avis! :)

Grattis i förskott!
Mycket snygg hoj det där, men vilken färg blev det?

Vilken färg? Det börjar på b som i Bertil. De tillbehör jag har beställt är:
* Tvåväsksystem (kommer i jan/feb -06)
* Större vindruta (kommer i jan/feb -06)
* Handtagsvärmare (skönt i oktober/november kylan :))
* Tankväska med skinnunderlag på tanken

Sitter och knaprar på fingrarna nu, orkar inte med den här abstinensen. Vad ska man hitta på under tiden? :tuttar , :fyllisar eller :hoppa?

Hjärtat smälte vid första ögonkastet på ögonstenen, som stod där blänkande blå i tvätthallen, alldeles fräsch och ren, hon talade till mig, "Kom till mig älskling, sätt på mig!". "Vänta en liten stund raring, vänta bara en lite stund, så kommer jag" sa jag (konversationen var ej ljudlig, utan den var på en mer telepatisk nivå). Ut från tvätthallen rullades hon till garaget, lugnt och fint. Motorn sattes igång. Jag kände den ljuva doften, kommer aldrig att glömma den, ljuv som oskuld. Kände att hon blev hetare, redo att offra sin oskuld, för en som hon aldrig kommer att vara otrogen mot. Hon morrade som en katt. Hon var nu redo, jag var redo. Jag trädde på mig skyddsutrustningen, satte mig över henne, kände värmen från henne mot min kropp. Första växeln i, och en symbios mellan människa och motorcykel tog sin början.

Jag vill inte skriva mer, det börjar nu bli lite för privat :D. Men hojen är helt underbar att köra, underbar motorkaraktär. Då jag motorbromsar hör man hur det smäller i ljuddämparen, underbart. Fin i kurvorna, lägger ner snällt (kan inte avgöra hur bra hanterbarhet den har eftersom jag bara kört min Freewind). Har kört nu hojen ca 25 mil, med mycket växling, fartökning/fartminsking, och varvtalsförändring. Enligt Triumph ska man ligga på max 3500 RPM dom första 16 milen, men jag offrar lite och kör på 5000, tror motorn mår bättre av lite högre varv. Har tagit lite bilder men dessa försvann då batteriet i kameran tog slut, bilder kommer senare på skönheten. Instrumenteringen är vacker med en del intressanta funktioner. T.ex. aktuell bränsleförbrukning där man ser hur mycket bränsle går åt för stunden (t.ex. ca 2.5 l/100km vid motorbroms och ca 9 l/100km), eller registering av största hastighet :D, eller antal km kvar till nästa tankning, klocka m.m.. Värmehandtagen är underbart goa nu när höstkylan har kommit med två värmelägen och OFF, det känns som om man håller i två heta korvar. Tyvärr har jag hittat tre nackdelar med hojen, den första är att sadeln är allt för krånglig att ta av (två insex-skruvar ska bort under bakändan av sätet, svåråtkomligt), den andra är att lädret som håller fast tankväskan också är krånglig att ta bort, den tredje är (detta är väl normalt ändå) att tändstiften är svåråtkomliga (har inte hittat dom än :rolleyes: men antar att dom är väldigt svåra att komma åt). Check av oljan gör man med oljesticka, är det så med era sporthojar eller? Orkar inte skriva mer, ska snart bädda ner mig och läsa godnattsaga ur manualen så att jag somnar och blir utvilad till imorgon för nästa 20-mila runda. :)

Grym recension där i början! Känns som att du har hittat en grym hoj för dig! Grattis :tummenupp

Kul med ny hoj!

Faktum är att jag börjat ångra att jag tog en -04, (även om väskorna är bra där redan från början ;) )

Efter 400 mil på -04 och när jag ser att det går att få en bra deal på -05.... typiskt

vill oxå ha nya sprinten :4skrika

Här kommer bilder:
tsst01.jpg

tsst02.jpg

tsst03.jpg

tsst04.jpg

tsst05.jpg

Ha de gött :)

Back